axlar...

Vad är det med axelträning egentligen? Kan inte begripa varför det ska vara så himla trist och jobbigt... Eller kanske är det trist för det är så jobbigt? Hur som så är det min absolut hat-muskelgrupp men dock kul att köra om man har hjälp och pepp. Tycker nog att BodyPump-klasserna ger bra till axlarna, men att det är lite svårt med tekniken om tempot går för fort när man är en smula trött.

Igår blev det Indorrwalking som jag planerat, men mina kära vänner skulle alla på BodyPump så jag föll för grupptrycket och hamnade på den klassen med. Hur kul som helst! Min favoritbröstlåt spelades, POSION (minns inte vilket program men typ runt 56 skulle jag tro, med en tysk hårdrocksgrupp) + en massa andra superbra låtar.

Därefter spenderade jag drygt 10 minuter i ett supereffektivt splarium, duschade, drog på mig mysisar och åkte hem til soffan och yoghurten.

Idag har vi promenerar till och från dagis, det är den motions som erbjuds idag. Annars ska jag vila mig, imorgon kör jag BodyStep och ska bjuda på lite nyagamla låtar. De behöver jag nog öva lite på. Tänkte mig lite en partystep med cowboytema och en speedstep med lite stompande. Hmm... Det blir att botanisera bland grejerna ikväll och öva.

Torsdag hoppas jag hinna med att köra mer BodyStep eller kanske köra på gymmet. Veckans schema blir ltie modifierat, men som sagt - bättre ta tag i sakern nu än aldrig :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0