värdet...

Värdet av egentid? Har du funderat på det någon gång... Som mamma verkar det vara vanligt förekommande att kännsa sig fastlåst, bli en smula bitter och känna sig ensam i sin situation. Egentligen är man ju bara en i mängden och man har inga särskilt unika problem, men faktum återstår att man tillbringar sina dagar med att serva, i mitt fall, två små individer som är hel avhängd på att man byter blöjor, matat och ser till att underhålla dem. Herre gud vad jag önskar mig lite egen tid, där bara jag är i centrum. Problemet är inte mina barn och att jag inte vill vara med dem, utan att jag är med dem hela tiden och liksom aldrig får något avbrott. Jag vill ha paus, kunna trycka på en knapp som gör att det blir time-out.

Man ska ju inte gnälla, men ibland blir det befogat. Känslan trycker på och det måste ut. Imorgon hoppas jag kunna ta mig lite tid för mig själv. Jag har ju varit snorig och inte särskilt pigg den senaste veckan, men snart ska det väl vara över. Bara lilla kickan kunde ta flaska eller gila gröt eller vilken annan mat som helst, då skulle jag ju kunna få paus lite fler timmar.

Egen tid... Jag kan inte ens beskriva hur hög denna tid värderas hos mig. Ta vara på den. för snart kanske du ingen har!!

Love U!

Kommentarer
Postat av: Tomastiril

I enjoyed my visit. Greetings from Germany

2011-01-27 @ 08:10:17
URL: http://tomastiril.blog24h.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0