trandagen...

25 mars är det våffeldag för svenska folket - för mig? Jo det är trandagen, våffeldagen och MIN födelsedag. Nu har jag ju i och för sig redan firat den, men jag gilar att det är min dag imorgon. Jag ska mysa till det lite extra med Viggo imorgon. Han ska vara hemma från dagis för de har fått magsjuka där och det vill vi inte ha, uscha!

Det är ju det där med trandagen. Följande skall göras - då man på kvällen är reda för att däcka på kudden skall man hänga en strumpa i fotänden på sängen så att den älskade, långbenta tranan kan landa och lägga något fint i sockan. Mina små godingar får sig varsin fin lite kyckling till påsk eftersom att det inte är lönt och så nyttigt med godis mitt i veckan. Alltså - TRANDAGEN is the shit den 25 mars, åh min födelsedag så klar.

Nu ska jag vara trist, tråkig och allt på en gång. Min tenta hänger över mina axlar som ett luddigt, mörkt moln. BLÄ! Halva är skriven, dock insåg jag att sista frågan kommer ta mig en massa tid att reda ut, så jag sitter väl här några timmar till...

Pöss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0