solskensdag...

Vissar dagar ger man upp innan man ens klivit upp ur sängen. Man efterlängtar olens nedgång och mörler så man kan dra täcket över huvudet. Andra dagar vaknar man och känner att jo, men vistt faan ska det gå att möta även denna dag med ett leende på läparna och solsken i blick!?

Idag är det solskensdag. Det är så varm på framsidan av huset att man nästan kan gå i bikini och snön smälter superfort. Lilla stumpan och jag vandrade till dagis med storebror emd stort leende på läpparna. Lite bistert i vinden, men ack så skönt solen värmer min kropp.

För att verkligen göra mit förtjänt av en s underbar dag har jag nu städat en smula här i kåken. Dammsugit och plockat undan massa skit. Tnkte mig fortsätta under hela emftermiddagen och kvällen för att avsluta dagen med en lång dusch och gott thé. Jag gör stora ansträngningar nu för att dra ner på sötsakerna så jag har bakat värsta banankakan med nötter och grejer i. Hoppas prinsepojken gillar det?!

Nu ska vi ut på dagen andra promenad, lite sällskap ska vi viss få också. Det är en underbar dag, trott min förkylning och ont i öronen. Man kan inte annat än le och njuta!

Love, love, love!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0