amma, amma, amma...

Jag tycker inte jag gör annat än att ammar och ammar och ammar. Dag som natt sitter jag med mina bröst i vädret och dottern huger glatt in. Inte särskilt stor är hon, men visst växer hon. Mina förhoppningar om en sund och härlig viktnedgång går inte alls särskilt bra. Jag börjar faktiskt blir lite less på att inget händer och jag har totalt tappat motivationen. Jag vill göra det enkelt och smidigt, inte massa härjande i spåret, men jag kommer vara tvungen... SUCK!

Så bara det blir några grader varmare i luften ska jag dra på mig löparskorna och ränna runt i spåret som en vilde. Jag tycker liksom att de där extra kalorierna man förbränner då man helammat borde ge sitt till, men icke sa nicke. De 4-7kg jag så het önskar bort verkar begravda i mitt lull lull runt magen och på rumpan. Dessa två första månader med seriös satsning går dåligt. Jag antar mig fuska allt för mycket. Positivt med det hela är att jag inte gått upp ett enda kilo trotts fika-abstinens och dåligt med träning. Det är ju lovande! Kanske om jag sköter mig med allt kan jag återfå kontrollen på den här magen och rumpan... Snygga armar är ett plus i år, men till nästa sommar vore nått i stil med Anna Anka önskvärt.

När man pratar om ammande kommer man osökt in på tuttar. Hmm... Jag måste sucka djupt! Dem är INTE vackra efter detta ammande. De ser helt urvdridna ut, typ som två disktrasor. Sånt måste fixas till med det bestämdaste. Jag önskar mig två nya snygga bröst i present... Av vem? Jo, min man! *hi hi* Om jag tränar hårt, blir av med mina extrakilon bör ju knappast brösten hänga med... Det är mest löst skinn och särskilt sexigt är det INTE! Jag vill ha mig ett par runda, snygga, fast bröst som sitter där de ska när man ska träna. Det ligger j-ligt högt på önskelistan efter fast rumpa och någolunda platt magen. Är det orimliga krav? Tycker inte det, man vill ju vara snygg, sexig och vältränad. Som det är nu får det bli hård satsning på solning, det tycker jag man ser snygg och fräsch ut av. Lite slingor i hårter, fixa till naglarna - ja, men då kan ju vem som helst känna sig som en kalaspingla!

Nu är det straxt dax att  - AMMA! Bäst jag fyller på med lite vatten, dammsuger och gör ett mellanmål innan skruttan vaknar och kräver min uppmärksamhet. Det blir att ta en lång promenad i eftermiddag till dagis och därefter kör jag BodyStep-klass.

The sun rock's!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0