tystnad...

Tystnad är underskattat! Jag sitter här i vårt tysta hus nu när barnen har somnat. Helt färdiga, trött i fötterna och lite stressad över kommande veckas uppgifter.

Jo, tystnad är ju egentligen inga ljud som hörs, i min värld blir det yst då barnen sover. Ljudet av tv:n, tvättmaskinen eller diskmaskinen är tystnad. Muller som hörs i bakgrunden är mysigt. Barnens alla ljud är mysiga också, men efter drygt 12 timmars ständigt härjande är man helt mätt på dessa joller, smällande, bankande, skrikande, frågande och upprepande.

Ikväll hoppas jag telefonen är tyst, barnen sover gott och jag får massa gjort på kursen som ska hållas näst veckan helg...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0