söte-göte...

Åh det är så roligt med lilla Noomi. Hon håller på att få en tand till. En liten envis sak som sakta men säkert tar sig igenom uppe på höger sida. Hon är så förtvivlad när hon kliar sig i munnen med handen och gnäller argt. Hon vill sitta iknät och vara nära mest hela tiden. Jag tycker så synd om henne, för inte är det skönt när tänder ska upp.

Jag har en lite förkärlek för att hitta på konstiga smeknamn till mina barn. Viggo har varit Puppa eller Puppa-Lie sedan han var bara några dagar. Det mest spännande är faktiskt att han reagerar på smeknamnen när vi säger det till honom. Min älskade lilla Puppa :-)

När vi för andra gången blev föräldrar var det till lilla Noomi. Henne har vi kallat för lilla prinsessan, Noomi-No men mest har hon varit Söte-Göte. Det faller gott i munnen och hon flinar så gott när man kallar henne detta. Göte må vara ett lite manligare namn, men Göta rimmar mindre bra på söte... Så vår lilla Söte-Göte bli i nästa vecka 8 månader, hon har en liten tand till påväg upp och jobbar frenetiskt på sin nyfunna förflyttningsfömåga som ska likna någon form av krypning. Jösses vad tiden går snabbt!!

Söte-Göte har med sitt gnäll gjort sin pappa helt utmattad under eftermiddagen och jag har njutit av att jobba. Dock var det orehört skönt att sjunka ner i soffan med lite thé, leverpastejsmörgås och bara njuta en liten stund. För att ha ork med mina små änglar ska jag nu sova gott, vila fötterna med lite mentolsalva då de ömmar efter flera timmars gående.

Imorgon njuter Söte-Göte och den vilande mamman av solen (hoppas vi) och fika lite gott hos vänner. Jag inväntar ett packet med en doppresent till söndagens begivelser och behöver köpa ett fint kort som passar till... Sånt är lite svårt, för jag vill det ska bli speciellt. Vi får se om presenten är inslagen, annars ska det också styras upp.

Nä, nu får det vara slutsvamlat för ikväll. Mina trötta fötter behöver vila, så också min arma gamla kropp. Nästa vecka ska jag göra ett stort försök att träna mina axlar mer, Mer, MER! Har "endast" två BS-pass på schemat, så lite annan träning bör ju hinnas med :-)

See YA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0