ju fler, dessto bättre...

Uttrycker ju fler, dessto bättre kan endast syfta till de tillfällen då man mer eller mindre kapat av länken mellan tänkandet och hjärtat. I fallet mig och fler är det en ekvation som sällan går ihop. När det blir för mycket av det mesta tappar jag sugen och känner mig stressad.

Den där känslan av stress skpar i samma stund osm en anländer ännu mer stress över att jag nu har så mycket att göra att jag i samma andetag har hittat ytterligare tio gejer att få hjärtklappning över.

Jag har läst att man ska ge fasikens i att skriva listor och att man ska försöak leva livet lite mer här och nu - that's a lot of bullshit! Nä, det är ingen som betalar mina räkningar, plockar upp min tvätt, viker in den rena, kör ytterligare en maskin tvätt, röjer upp i köket, fixar diskmaskinen, dammsuger, vattnar blommorna, bäddar sängen, förbereder maten... Åh det är bara vad man ska göra varje dag. Utöver detta finns det på min lista att ringa 3 viktiga samtal, öva in 2 nya låtar till steppen ikväll, packa min jobbarväska, göra en lunch/middagslåda + lite annats skräp. Åh nu sover barnen så jag vet inte varför jag sitter här och skriver en massa om att stressa, för just nu borde jag nog fixa en del på min lista...

Men ju fler, dessto bättre gäller alltid på min pass!
BodyStep 16.30 Äventyrsbadet i Kalmar, Välkomna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0