loser...

ha ha, ibland vaknar med ett jävla ryck. Inte i sängen, men då något går upp i hjärnan.

Idag har jag kollat in Biggest Loser-sidan på nätet och även Jillians egna sida. Jösses vilken kick man kan få av sånt. Åh det var faktiskt lite roligt att skriva in på Jillians sida för att gå ner i vikt. Jag imponeras av henne och skulle gärna, gärna se ut som den kvinnan.

Efter att ha skrivit in siffror och programet hade räknat ut vad jag ska väga inser jag att jag har en ganska låg tröskel ändå. Shit, jag ska verkligen ta tag i det här nu och röja ur min gamla dåliga vanor för att bli en snyggare version av mig själv under resten av livet. Jag saknar motivationstryck, men tänker mig att om ma säkrar upp runt sig kanske det är möjligt att hålla den uppe lite längre.

Jag ska funder lite på hur jag på bästa sätt ska komma åt mitt lilla bekymmer. Livet är ju till för att levas och man ska må bra, men det rättfärdigar ju inte att man äter kakor och sätter i sig en massa skit hela tiden. Mitt nya liv får allt börja med en rensning av hur jag gjort tidigare. Alla hundra miljoner fösök innan hr ju misslyckats på grund av motivation och dålig diciplin. Ny är det dax att gör något åt det.

Jag tar med mig några tips från Jillian...
1, Borst tänderna efter varje måltid, då vill man inte småäta mellan!
2, En mindre tallrik som man FÖRST fyller med sallad.
3, Gör roliga saker när man tränar, då vill man fortsätta.
4, Då man känner ett behov av att äta - hitta en låda, hylla, skåp elelr liknande at städa. Man får ordning och reda, struntar i att äta och blir smalare.
5, Se till att sova ordentligt och stressa mindre!

Länge leve gurn Jillian ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0