förbannande snabbköpshysteri...

Nä, men faan så ilsk jag blir på den här hysterin att vi ska handla mer, ofta och snabbt. Det kunde vara okej om det fungerade, om systemet liksom var uppbyggt för att man kunde handla allt när man ville det istället för att man ska sstressa igenom en j-la affär för att inget finns och inget fungerar. Anledningen till mitt lilla utbrott?

Jag skulle snabbt genomföra shopping på Maxi medan mannen och barnen genomförde ärendet slänga sopor och tanka bilen. En rimlig tidsfrist till mig och barnen slipper in i affären trötta och frustrerade. Mannen blir klar före mig då jag får yra runt efter bröd, allt är gamalt, mjölken är typ dålig, diskarna med risifrutti var översvämmande av kartonger... Ja, det så för j-ligt ut kan man säga. Alternativen för mig är att typ halva kalmar har handlat dena specifika söndag eller att personalen skitigt i att städa... Det senaste låter för mig mer troligt... Utöver detta använde rjag mig av självscaning som ska vara så fanatstikt bra... Nja! Den där j-la dosa gav upp på mig och jag vill mena att stressade människor skulle nog ge faan i dem i alla fall...

Väl framme i den så kallade ut-checkningen som man gör själv lyckas det bli nått j-la fel och nu får sonen som kommit in med mannen och dottern spelet och försöker styrpa lillasystern med sin gose-kanin. Datorn vägrar ta emot mina varor genom datasystemet och jag vrålar på sonen, flippar ur på datorn och fräser till personalen som verkligen försöker le mot mig, att nu skiter jag faan i det här... Sonen illvrålar i högan skyn, dotter skriker för uppmärksamhet... Mitt i denna fantastiska röra står min man som en stolt fura när orkanen Gudrun drar fram i 180 knyck. Inte en ansatts till upprördhet visar denna man, då frun fått spelet, sonen försöker åtminstone genomföra dråp och dottern tror sig gör sitt bäst för att imponera på någon j-la IDOL-jury i Stockholm eller nått med någon form av klagovisa. Fy faan vilken cirkus! Min älskade make visa (för miljonte gången) varför jag gifte mig ed honom, han betlar, leder cirkusen ut fråna ffären och sätter oss i bilen - utan ett ord om våra förfärliga beteenden... Jag imponeras!

Jag är nu helt utmattad, kjolen har åkt upp under brösten och huvudet spränger av att vår lugna dag avslutades med cirkus. Nä, jag föredrar att handla på MAXI själv, med shoppinglista och utan själv-scaning. Skit i självscaningen, inför barnfria shoppingakvällar med mysmusik, kaffe och bulle till alla kunder och mysig, vänlig personal som gillar ordning och reda!!!

Kommentarer
Postat av: Terése

Då kommer jag att åka dit! Citygross med Stella är en kamp mot tiden hon tycker att det är ok att sitta i kundvagnen, sen blir det antingen yl eller jakt av barn längs kyldiskarna... Aldrig att man får med sig det man tänkt hem heller. :(

2010-07-18 @ 20:59:54
Postat av: bruningen

hahaha ja du dessa kassor och system... teknikens under vett ja! puss LOVE U

2010-07-20 @ 21:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0