trött...

Trötthet som sveper om mig och krama mig hårt och hänsynslöst. Barn är underbara, vackra och fantastika, men jag har tappat stinget totalt de senaste dagarna. Allt jag kan tänkapå är hur fantastiskt trött och sliten jag känner mig. Jag skulle så gärna vilja vakna och vara pigg, må som en prinsessa och skutta ur sängen - nej! Sånt gör ma ninte med en son på 2,5 år och en liten dotter på 4 månader. Båda dessa ljuvliga skapelser ser på dygnets 24 timmar på ett helt annat sätt än deras mamm - tyvärr! Jag måste bli mycket bättre på att prioritera sömn och vila framför en massa farande och styrande.

Barn kan liksom konsten att vägra sova om de är trötta, de vilar sig iform igen och så kör det på i ett hejdlöst tempo, ett sånt osm man inte riktigt orkar med om jag ska vara ärlig.

Min trötthet gör mig också helt förlamad. Jag har stirrat på den överfulla tvättkorgen hela dagen, men orkar inte och vil inte ta tag i det. Det känns som det kvittar nämligen, tömmer jag den är den liksom full imorgon igen. Tvätt gör mig trött!

I frysen ekar det idag... Inte egentligen, men min motivation tryter totalt då det handlar om matlagning. Vill inte, orkar inte där heller! Jag vill ligga i sängen, sova och vila och äta. Jag känner mig uttömd på energi, helt dum i huvudet av att jag är trött och förbi. PÅ dotterns tid på BVC idag kom jag inte ens ihåg hur gammal Noomi är, hur sjuk är inte det då? Dessutom glömde jag självklart att väga mig, så  jag har inte en j-la anning om all träning har gett något resultat. Allt för att jag är trött, stressad och omotiverad.

Min mycket trötta lekamen ska släppa sig framtill frysen och inventera hyllorna efter födoämnen lämpade för en familj med energibrist. Därefter ska jag hasa vidare mot vår tvättinrättning och göra ett tapper försök att sorter och köra någon maskin för saken skull. I hopp om att överleva till kvällen utan att somna ståendes önskar jag er alla en trevlig em/kväll!

Zzzzzzz...

Kommentarer
Postat av: Mija

underbara du, du har en award i min blogg ;)



http://lifeofm.blogg.se/?tmp=28230927

2010-01-28 @ 23:13:39
URL: http://lifeofm.blogg.se/
Postat av: Niclasastrid

How can a person get info. on friends and family in p.a. and thank you for having this site .

2011-09-30 @ 10:14:04
URL: http://niclasastrid.blogstie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0