träningsfundering...

Det är nytt år med allt vad det innebär. I media och samhället pressar man på för att 2010 ska blir ett hälsosamt år, ett bättre år för alla osv. Jag kan inte mer än hålla med. Det är dock fantastiskt hur mycket pengar det läggs under januari för att få oss till olika gym eller liknande anläggningar för fysisk aktivitet. Det är spännande och härligt att ha  ett helt år på sig för att lyckas alternativt misslyckas med diverse fysiska aktiviteter.

I stort sett alla reklamer handlar om hälsa. Allt vi pratar om är hälsa och skönhet.... Beach 2010 hägrar i ett flertals hjärnor och brevlådan fylls med vackra kataloger där det visas baddräkter och bikinis i alla des färger och former. I min hjärna funderar man ständigt på tt det vore härligt med lite viktminskning, snygga former till sommaren.

Idealet på en kvinnorkropp har förändrats, men att det finns olika ideal är tydligt. Idag kanske inte alla vill se ut som samma person, men alla strävar mot förändring. Kanske borde man försöka lägga sin energi på att tycka om sig själv istället. Göra saker för att man själv tycker om det.

Jag skulle vilja dedikera detta året till strip-träning. Jodå, det måste bli den nya träningen 2010. Året som jag vill kalla frigörelsen år, på flera plan, fast nu pratar vi om strip-träning.

Nu kan jag inte säga att jag har provat någon form av liknande träning, men jag har en bestämd känsla av att det är skit kul. Kompisar som har provat försäkrar om att det definitivt är värt vart enda öre. Sofi Fahrman testar aerobicstriptease, Bingo Rimér fotar till affischer till Battle of The Pole 23:e januari på Berns och Angela Monroe fixar med loggan till Petra som driver Dancing Queen. Hon är en är en modig och ung entreprenör som slutat sitt toppjobb på Adidas för att satsa helhjärtat på sin dröm att driva dansstudio i egen regi.

http://www.stripaerobics.se

Kanske skulle jag som är instruktör i så mycket göra slag i sak och testa detta... SKulle man kunna få jobba med det i den stela staden Kalmar?? Vore himla kul... Kanske blir det en grej att kolla upp för att återuppliva lite spänning...


Strips is in the house!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0