träning 2010....

2010 ska bli det nya året med den "nya" träningen...

Nja, kanske inte riktigt helt ny träning, men det ska lbi träning med mer fokus. Jag har under det senaste året endast set min aklasser som träning, men insett att de inte tagit på mig så långt rent fysiskt. Jaghade en period i mitt liv d jag instruerade 8-10 klasser i veckan och såg verkligen ut där efter. Det var all möjlig träning, dans, löpning, pilates, pump, gym, gympa med mera. Jag saknar det, sättet att hela tiden ha nya roliga saker att träna. Jag har fastnat i min BodyStep som jag visserligen älskar, men det vore bra med annan träning.

Planen är alltså att gå ner i vikt, hitta en midja och få tillbaka kondisen. Jag skulle vilja lägga till att ett par fasta, snygga vältränade armar är ett måste. Jag har jätte daller på överarmarna såg jag i måndags, hela triceps har förtvinat... Usch!

Tänkte mig att hitta flera olika träningsmöjligheter i veckan än de jag tidigare nämt. Nu har jag ju mitt körkort tillbaka så det blir lättare att komma iväg till gymmet för att köra en klass när man vill det.

I pass på gymmet enligt natilusmetoden, den excentriska träningen i fokus så klart. Det får bli benpress, in- och utsida lår, baksida lår, rygglyft och ryggmaskin, flyes för bröst, axlarpressar, tricepsmaskin och kick-backs, bicepscurls med hantel och biceps i maskin och mage i maskin och på golvet. Det är träning som måste går på 45 minuter då jag har Noomi med mig då ajg tränar. Men kör man tungt, 1 set per övning efter en bra uppvärmning är det inga problem.

Sen ska jag jobba med flåset. Till min lycka ska jag instruera BodyStep om en vecka så ett pass konditionsträning kommer naturligt. Utöver det ska jag börja med löpning, vi har en super fin sling bara 200 meter från vårt hus. ATt ta sig runt den iaf. ett varv utan stop är mål ett. Den är drygt 2 km, låter kanske inte så långt, men är man som jag otränad och har fått barn nyss kommer det kännas. Tanken är ju att hålla ganska bra tempo, inte små jogga.

En god vän till mig har också startat året med hast att förbättra vikten och figuren. Vi ska peppa varandra. Hon är flitig med sina powerwalks. Jag har så svrt för dem, så jag satsar på att springa lite. Men jag skulle behöva träna lite varje dag, därför kommer jag att försöka fortsätta gå med Viggo till dagis iaf. två gånger i veckan. Det är bra träning att skjuta barnvagn med en massa kilon i.

Lite stressad är jag över att hinna med allt, men jag ska prioritera mitt egna välbefinnande. Många av mina vänner väntar barn eller håller också på med sin träning så vi får väl träffas och leka med barnen eller på gymmen och träna. Sen är jag ytterligare lite stressad över att öva in det BodyStep-passet jag ska köra. Jag känner mig en smula ringrostig i instruerandet, men det kommer säkert att går bra... Jag har övat en dag på de flesta låtarna, sen körde jag igenom passet för en annan instruktör. Imorgon ska det övas ytterligare, så det sitter tills helgen. Fast jag är duktig på att hitta annat att pyssla med...

Oavsett så är det ett nytt år, där det finns miljoner med möjligheter. Jag är glad över att det står 2010 i kalendern, jag ska försöka släppa det gamla hemska året bakom mig. Se på saker med nya ögon, vara glad och uppskatta livet till fullo. Känner man mig så vet man att jag älskar att planera saker och ting i god tid, dock önskade jag att det fanns fler av mitt slag. Nu får man ju välja att acceptera alla människor för vad de är. Det är en riktigt stor träningssak det också. Jag avsaknar tålamod till stor del, men då man jobbar med sitt yttre bör man öven se över sitt inre... Skaffa mig en bättre inställning till saker och försöka ge saker lite tid kommer bli det stora för mig.

Let's go!!


En fin bild på mig och grymma Linn när vi BodyStepar :-)








Kommentarer
Postat av: Renetomine

Uno straise Qatro single sais, thanx

2011-11-02 @ 10:04:44
URL: http://renetomine.bloghy.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0