tänkvärt...

Det var tänkvärt det jag såg på tv fär någon timme sedan. För dryga året sedan eller mer såg jag på nått frisörprogram på någon kanal... Minns inte vilken, men vi följde den, jag och en kompis som är frisör. I denna series första omgång (tänk er Top Model typ fast med frisörer...) fanns en frisör med väldigt väldigt bestämda åsikter - Tabatha, hon har nu sin egna serie Tabatha's Salon Takeover. Oerhört lik den kära Gordon Ramsy, alternativt svenska kocken Alexander Nilsson uppblandat med lite Arga Snickarens fantastiska Anders Öfvergård... Mycket sevärt!

Det fantastika var just det hon säger till dem som äger slongen som hon tagit i beslag, frugan till den beslagtagna salogen har kontrollbehov över sina anställda och inte minst sin man som hon har jobbandes på salogen. Han kan inte särsklit mycket om vad en frisör gör, men ska sköta om salongen, vara någon slags manager... Tabatha säger till honom att man bör tänka efter vad man gör med sitt liv, man har endast ett liv och ska i slutet av detta vara nöjd med hur man levt det.

Jag imponeras av såna klargörande saker, då någon på det enklaste sättet lyfter fram vad som är fel och vad man behöver tänka på. Hon satte liksom fingret på det jag har gått och tänkt på. Självklart är det så, man ska ju leva livet så man inte önskar sig leva om det. Precis vad jag ska börja med!

På måndag ska jag maila min chef och tacka ja till en kurs jag är erbjden att gå, jätte spännande ska det bli. Handlar om att utvecka sig i vad man har för mål, den heter Livs- och Karriärscoaching, kunde absolut vara något! Jag ser ju opptimistiskt på det här året, då passade en kurs för det egna utvecklandet väl in i schemat.

I samband med det här ska jag fundera på hur jag ska överleva hösten som kommer, det är en smula pessimistiskt att funder apå det nu, men jag är sån. Ororar mig för saker lite i onödan... Hur som så gillar jag ju inte höste för man blir så rackarns trött och året all skit brukar samla ihop sig då. Jag vilj gärna kunna välja en bra inställning till hösten 2010 och ska nog satsa lite extra energi på att förutspå det som komma skall. Ladda batterierna ordentligt i sommar och minnas att mitt jobb är ett jobb, men att det finns ett härligt och fullkomligt fantastisk liv utanför. Jag beundrar en av mina kollegor som lätt släpper jobbet då han går utanför dörren, det är han jobb, han gillar det till 1000, men han låter det inte ta över livet hur mycket han än jobbar. Så vil jag också blir! Alltså har jag en ny idol *fniss* Det skull han veta! *hi hi*

Så, eftertanke blir det för att överleva hösten 2010, förberedelse i själen...

Yes, yes!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0