mystik...

Det är lite hemlighetfullt det där med att vara instruktör på ett gym. Man håller på sina grejer så länge man kan och vill vara nära sina kunder, men ändå lite lagom långt bort.

Igår körde jag pass igen, ytterligare en gång pressade jag på pulsen och drev mina klienter till toppar av flås. Jag är helt utmattad idag i min kropp, men det har ju garanterat sina förklaringar då jag varit mammaledig ett tag med Noomi...

Hur som så gick det över förväntningar. Jag satte i stort sett alla låtar och känner mig mer än nöjd med dagens bedrift. Angående mina kunder kan jag inte annat än säga att de var toppen. Efter passet fick jag beröm för mitt drivande och att jag kunde klassen jätte mycket bättre idag. Kännde mig lite fnissig efter för det är ganska svårt att lära in dem där passen, kunna dem utantill, instruera, visa och coacha samtidigt. Oavsett om jag kör som en dåre eller om kunderna gör det så ska det ju bli rätt och alla ska hänga med. Missade lite i en del låtar och man märker det med en gång på att kunderna inte hänger med.

En av mina kunder påpekade att klassen var mycket bättre denna gången, men att jag fortfarande var virrig. Jo, men det är sant och sen vill man ju inte berätta hela dravlet om barn, man, dålig sömn och ammning, så jag höll god min och lekte lite mystisk med att säga jag dock hållt mig borta ett tag och att det är att köra gärnet nu. Min kund sa också att det var ett j-la driv på mig och det tycker jag om - det är ju meningen att man ska träna när man är på pass!!

Idag ska jag och skruttan vila oss, jag har ammat som en galning i en vecka och det börjar sannerligen ta ut sin rätt. Jag är helt slut + träningen gör att kroppen behöver återhämta sig. På lördag ska jag köra igen och då ska j-la allt sitta perfekt. Inom några veckor ska vi bli filmade på våra pass för utvärdering (som jag antar kommer ge ungefär NOLL) men det ska sitta i ryggmärgen och jag ska nog försöka öka på min egen dos av träning med, då kan man flyga över brädan...

Nu är det tillbaka till verkligheten med blöjbyte, frukost, påklädning, skrapande av rutor och ammande.

Over, out and done!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0