måndagsmorgon...

Jag tar spjärn i sängen och öppnar försiktigt ögonen... Åh, inte ett ljus så långt mitt öga kan nå, särskilt varm är det inte utanför mitt mjuka, härliga nytvättade täcke. Rackarns unge!

Jag hämtar lilla prinsessan, ammar henne sittandes medans det värker i ryggen. Ett brak hörs i blöjan och det är glatt bara att ta sig mot badrummet. I samma veva fixar mannen välling och böjbyte på prinsen. Det är andra måndagen på det nya året, efter några timmar möjlighet till att vakna lyser nu den varma, gula solen ner på oss och jag känner mig trotts sömnbrist och ryggont vid gott mod.

Av någon anledning är söndagarna ingen dag som drabbar mig med ängest längre, den brukar komma på natten och på morgonen när man vaknar finns det gott om måndags-feber. Idag är det lugnt, en känsla som är helt fantastik finns i min mage - en sån som alla människor borde få uppleva en gång eller två i livet!

Nu ska mina solstrålar och jag ta en promenad i det härliga, dock blåsiga vädret.

Sunshine!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0