måndagar...

En måndag är i antåg. Inte vilken måndag som helst heller - det är den första måndagen på det nya året 2010. Jag har en känsla av att om jag ser till att hålla uppe humöret hela denna fantastika måndag kommer alla måndagar hela året bli fantastiska. Åh bli måndagarna super så kommer veckorna bli ännu bättre. Det är så man älskar tanken på hela det upplägget! I alla fall jag och jag skiter ju i om andra tycker annorlunda - hi hi!!

Vilken dag det har varit! Känns som om klockan är hur mycket som helst. jag hade stor plan på att se en film p 3:a men blev fast vi datorn och har suttit här ganska länge nu. Det blir inget vettigt gjort och det är väl lite synd... Fast ganska skönt å andra sidan. Mannen spelar psp och jag surfar på en massa skitsidor för att jag är så himla nyfiken. Definitivt inget vettigt. Jag borde kanske suttit och övat kooreografi, men inte idag. Jag ska ta tag i det imorgn för det börjar närma sig och ska skiten sitta som ett rinnande vatten är det bäst att jag jobbar på lite. Man vill ju komma tillbaka och göra ett suveränt jobb, vore ju trist annars...

Sen då... Nej, det har liksom varit en bra dag. Det känns väldigt väldigt skönt att ha rensat ut julen, det är liksom rent och fint och skönt med det hela. Lite minder skönt är att jag väntade hela dagen på att klockan skulle bli 15:00 så att försäkringskassan ska öppna så jag kan ringa dit och skälla lite för vet ni!?! För andra månaden i rad har jaginte fått ett j-la öre! Vet ni vad som händer då? Jo, man får lite dålig karmaoch blir mer eller minder irriterad. Hur osm helst så har jag i detta nu inte en anning om varför jag inga pengar fick, det visste inte den där stackaren på försäkringskassan heller. Kan inte vara lätt att sitta och inte kunna hjälpa någon en söndag som borde fått sina pengar för drygt 10 dagar sen... Ja, vi lever fattiga med icke minde händelsfulla dagar. Stackaren som satt i luren var tungen att kasta i mitt ansikte att det kunde dröja upp till 48 timmar innan en handläggar var tvungen att ringa tillbaka för att styra upp ärendet... Det betyder att jag ringde oc kom fram halv 4 idag + 48 timmar ger oss tisdag innan halv fyra... De tar tre dagar innan pengarna kommer på mitt konto, så på fredag har jag eventuellt ett liv igen... My Good! Man får vara tacksam att det finns backup runt omkring en och att det denna gången faktiskt går hyfsat bra. Vi har ju bestämt oss för att klara det här utan pengarnaom det nu är så att de inte kommer. Semesterkontot ryker, men det kan det ju vara värt... Fast jag blir ändå fundersam, hur kand et bli så här igen, denna måndanden också?!?!? Och hur hade det varit om jag inga pengar fått alls, hur skulle det då gå? För inte batalr försäkringskassan ut pengar för att täcka förseningsavgifterna på de räkningar man inte betalar... Nej, knappast troligt! Hur som så får jag ju ge det tills p tisdag halv 4 innan jag bryter ihop och skäller put tanterna på försäkringskassan - för enligt mig är det i stort sett bara damer 50+ som obbar där. Ganska bittra över att deras datasystem kostat dem många miljone roch att detta har kostat dem en massa lönehöjningar. Att dessa tanter också måste sitta och utförsäkra en massa gnälliga gubbar, tanter och annat pack samtidigt som det ringer arga mammor och förtvivlade pensionärer. Stackarna! Deras call-center ska ha all creed för att det orkar med oss "vanliga" dödliga då vi ringer och funderar på vart pengarna vi ska ha har tagit vägen. Jag har bättrat mig avsevärt från för då jag ringde såna där samtal. Det brukade liksom bli skällande, inget lyssnande, mer skällande och gråt för att öka dramatiken ytterligarer. Ja, det slapp hon. Jag var len som ett lamm.

Nu ska skuttis och jag sova, ladda för pulka och bus imorgon!

Love mondays!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0