måndag... del 2!

Japp, då var det efterlängtad måndag och hittills går det ganska bra för mig. Vi har myst hemma med vår sjuk alilla prins. Han är helt genom förskyld, trött, hängig, hostig och febrig. Stackaren sprnag runt i sin tomtepyjamas och var helt blank på ögonen. Efter en mycket liten ostmacka, mjölkchoklad, hostmedicin, panodil, nässpray piggnade han till och lekte en liten stund. Nu sover han vilket enligt mig är den bästa medicinen.

Lilla prinsessan provade idag att drick 40 ml ersättning på flaska samt att ta sina D-vitaminer. Allt detta gick helt plötsligt utan skrik och protester. Vi har hoppet om att hon nu ska begripa att man kan dricka ur flaska så jag kan träna utan att jäkta som en dåre hela tiden. Blir det hårda träningspass så kan det ju vara bra att kunna fylla på med lite ersättning eftersom ammningen kan bli lite lidande då man tränar hårt. Vet att då Viggo ammade var det lite si och så med mjölken då jag började ta i lite mer. Vi får väl se!

Hur som helst så somnade hon helt färdig efter att ha provsuttit sin nya STOKKE stol (bästa, bästa barnstolen ever), fått D-vitaminer och sin ersättning + ammat lite. Då lugnet lagt sig i vårt hem beslutade min man sig för att sömn skulle vara gott för honom också, så han sover han med...

Jag har kört igenom BodyStep-DVD:n och insett att det var endast ett fåtal svåra grejer, men att jag ska försöka köra in lite coola moves till nästa vecka i samband med att Linn och jag ska teama. Vi har out-fite klar: Svart nederdel, rosa top/linne och två flätor. Jag ska ta min svara kjol - älskar att träna i den! Vi beslutade via chatt att det var en toppen idé eftersom hon inte kört på ett tag och jag är "ny", kan i behöva varanda som lite stöd. Fast jag är skitnervös och kommer väl förmodlige vara det ett bra tag...

Nu sitter jag och lyssnar på BS-musiken och njuter. Det är ett verkligt bra pass med massa roliga höjningar och häftiga moves man kan köra på med. Tanken är att jag ska röja lite här hemma, fixa p toan/badrummet, tvätta ett par maskiner och plocka upp de miljoner leksaker som sonen lyckades slita fram under förmiddagen. Därefter ska det bli tacopaj, receptet apar jag efter min goda vän Tina. Hennes paj är så himla god, dock använder jag lite grahamsmjöl och linfrön till pajdegen och lite magrare ost och cream fraich, men principen är den samma som hennes.

Dagen skulle verkligen bli toppen om Försäkringskassan kunde ringa, om Umeå Universitet ringde och om J hörde av sig. Försäkringskassan har iaf. två timmar på sig... Borde de ju jobba till 4...

Nu är det dax att ta tag i dagen göromål annars hände nada! Tänkte hinna med ett BodyStep-pass ikväll, får se vad mannen säger...

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0