framtiden...

Framtiden ter sig ganska ljus, barnen växer och livet rullar på. Dock HATAR jag att få mina drömmar krossade varje månad då det ligger en hög med RÄKNINGAR på skrivbordet... SUCK! Bara att sätta sig och betala och se glad ut. Inte en enda gång kunde man bara få behålla alla sina pengar och blir lite rik över en dag eller så...

Okej, jag sitter inte i sjön, men jag har en viss längtan efter lite nytt och fräscht. Skulle vilja slänga ut typ alla kläder i garderoben och börja om från början. Men det är inte möjligt, inte det minsta. Vad jag ska göra i framtiden är att nyinvestera i lite fina kläder, fast först vill jag har en mjuk, stor skön soffa till vardagsrummet... Vet precis vilken jag ska köpa och hur det kommer se ut - stor, vräkig och mörkt grå/svart... Sen finns det förmodligen ett och annat håll att stoppa mer pengar i... Typ HUSET! Där kan man lägga hur mycket pengar som helst... Jag önskar mig en ny spis och efter det kommer vi garanterat bethöva en ny tvättmaskin med tanke på hur mycket vi tvättar... Kanske kan jag i samband med det få en ny torktummlare... Svettiga drömmar från en mamma - ha ha!

Framtiden är ljus, mysig och varm. Jag ser fram emot och planerar i min hjärna hur det kommer lösa sig allt eftersom. Skulle vilja betala av bilen... Sen topplån på huset... Sen få bort CSN på mig... CSN på Nisse... Då kanske man skulle ha lite mer pengar att leva för. Kanske skulle vi kunna resa bort ett tag. Ännu bättre vore om miljonvinsten hamnade i våra fickor. Tänk er alla dessa pengar som skulle fyllar fickorna till den grad att det svämmar över. Skulle man få en bätte framtid... Nja, kanske inte, men garanterat en mer bekymmersfri sådan... I alla fall från de bekymmer man har idag.

I min närmsta framtid ska jag sätta mig i bilen och åka för att hämta hem en lite prins som förmodligen är trött och fikasugen.

Love!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0