bloggerskor...

Shit, jag blir inte klok på det här med att blogga. I dagarn har jag läst lite på lite olika bloggar och förundras över vilka extrema människor det finns. En del "kändisar" kan man ju fundera på hur de har tänkt. Gemensamt har de alla att de är extrema på ett eller annat sätt. Barbie-Kissie bloggar som en riktig fjortis med massa kludder på bilderna och skit om skönhetsoperationer, hårförlänningar, manikyret och diverse. It´s fine att vilja vara snygg, men att vilja se ut som en plastdocka vet i faan om det inte har gått lite för långt då? Åh man är ju knappast tappad bakom en vagn, man fattar ju att det är ett stort spel för galleriet, för utan all skit som görs med bröst, hår, ögonfransar, naglar, solkrämer osv är man ju ingenting... Eller? Men hur kommer det kännas när man är 50 år?...

På andra sidan hittar man pretto-Bella med sina fina och snusförnuftiga värderingar om hur livet ska vara. Alkohol gillar man inte, pojkvännen är bäst, självförtoendet och självkänslan ska det jobbas med och de dyraste dyraste kläderna ska inhandlas. Men allvarligt, ska en 19åring ge råd till tjejer om hur man ska få bättre självkänsla? Var inte denna dam helt nedbruten nyss och mådde psykiskt dåligt??

Jag är sannerligen allt för gammal för sånt trams. Underhållande är det dock att surfa runt och läsa alla dessa 1000-tals bloggar som finns om både det ena och det andra. Till saken hör att det är tjejer som är bäst på att skriva skit, för det är just det som skrivs. Inget vettigt utan bara en massa dravell om livet allmäna göromål. Att skriva ett inlägg och berätta om diarré verkar ganska sjuk... Men inte då, läsar antalet ökade säkert för kära Katrin Z, som för övrigt skriver en av de absoulut mest underhållande bloggarna.

Här är det betydligt mindre extrem. Jag bloggar för mitt egna välbefinnande. Hycklar inte om något, men väljer att inte prata om så mycket annat än min lilla familj... Trist!?!? Ja, men sluta läs då!

Till saken hör dock att dessa TOPP-bloggerskor har några saker gemensamt:
  • Spenderar gräsligt mycket pengar på kläder, resor, grejer och sig själva
  • Uttrycker sin extrema åsik till fullo för att driva bloggen framåt
  • Tjänar mycket pengar på sin blogg som de kan spendera på attribut för att kunna fortsätta blogga...
Det finns säker fler, men de är dessa som dyker upp i mitt huvud just nu. Det konstigaste är att såna som du och jag läser dessa bloggar och finner dem underhållande. Vi lägger dem som favvisar och återkommer med jämna mellanrum för nyfikenheten tar överhand. En fundering... Om man tjänar en massa pengar p sin blogg, investerar dem i låt säga hårförlängningar och sedan skriver om dem - får man då dra av detta i sin deklaration?? Tål att funderas på, för om... Då är det ju ännu sjukare!! (Åh ja, jag är kanske en smula avvis!)

Nu ska jag spendera sista timmarna på denna ytterst braiga dag med att duscha efter det svettiga BodyStep-passet som jag varit på, amma en söting till prinsessa och fika lite jordgubbar innan huvudet landar på kudden! Tänk om alla måndagar blir så här bra? Gud så nice det vore!

Love mondays!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0