Bara så där...

God morgon/förmiddag!

Jag ska plugga i helgen,  alla fall lite är det tänkt. Jag har ett par inlämningsuppgifter som ska in om en vecka eler två som jag behöver engagera mig i under total tystnad. Vet ni när den infinner sig? Jo, på natten och vet ni vad man borde göra då? Just det, inte plugga utan sova.

Eftersom jag tillhör gruppen äldre, även mamma-gruppen och är i fjortisars ögon helt skit-trkig och totalt okunnig, behöver jag kanske lägga lite extra krut på mitt pluggande... What ever! Jag har sån önskan om att det ska hinnas med att bli klar på den där kurserna, att jag efter så mycket härjande ska kunna göra något vettigt av min mammaledighet.

Ja, på tal om den förrsten, frågar man expert-mammor om vad man ska göra på sin mammaledighet får man till svar - mys med bebisen och så vidare. Men herre gud! Tiden är knapp, jag är ju skit gammal och kommer defintivt inte bli yngre, så jag myser emd min bebis framför datorn, går skit-långa promenader och far på gymmet för att bränna fett och bli något så när smal till sommaren och kör pass som värsta idioten för att få ihop lite pengar. Jag tycker att det hade varit jätte mysigt att bara VARA mamma och MYSA, men hur i helvete ska man kunna överleva på det?

Om nu någon slagit i dig att man kan bli smal på 5 veckor, så vill jag att du slår det väldigt korkade skitenur huvudet. Om någon har sagt till dig att dte löser sig med tiden, vill jag att du tänker efter - vem blev känd/framgångsrik på inget? Nä, man måste kämpa för att uppnå sina mål och vid trötthet, missär och annan skit får man focusera och bita samman. Det gör jag! Att klaga hjälper ju sällan, men gör gott för själen.

En person i min närhet sa till mig att det skria ordet har makt, och det kan nog ligga en viss sanning i det. Hur os helst så kommer världen knappast att se annorlunda ut efter detta inlägget. Jag har beslutat mig för att det får bli en tuff mammaledighet med pluggande, tränande, skrikiga nätter, innebandy-matcher med mera. Men vem är jag att klaga! Mina barn är friska, jag mår och har mått oförskämt bra efter dotterns ankomst, min man är frisk och har forfarande jobb, jag har ett jobb att komma tillbaka till, mamma och pappa, lillebror och svägerska mår fint med flera. Nä, jag tror inte ags ka klaga, inte ens gnälla för livet kunder vara som 2009 - nu är det 2010 och min dotter är missnöjd, frukostbullarna ska in i ugnen och mina skor ska springas in!

Njut av er underbara lördag, det ska jag med frukostmys, träning, barnvakt, matlagning, pluggande, revy, umgås med jobbarkompisar och däcka i sängen innan 23.

Love!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0