som det startade...

Jag har fötts med en fantastisk gåva - att göra och utfärda listor. Det är min egna lilla specialite kan man säga. Idag har jag beslutat mig för att skriva ner en ny färsk lista över saker som jag ska ta tag i under kommande veckor. Jag måste ju för jösse namn göra saker nu när jag har fått mig en dröm-mys-soffa.

  • Skriva mina hemuppgifter till de kurser jag så flitigt läser...
  • Röja ur min garderob på massa skit
  • Sälja av kläder, grejer som vi inte använder
  • Beställa fotografier för att sätta i mina nymålade ramar
  • Sortera och organisera upp mina olika pass och utbildningspapper i pärmar och mappar...
  • Måla lilla skolbänken + stol till Viggo
  • Måla pall till hallen
  • Röja upp i tvättstugan och måla klart den... Kanske sätta upp lite "frost-film" på fönstret och eventuellt kakla...
  • Fixa sänghimmel till Noomis rum, kudde och gardiner... Sätta upp hennes spegel, rullgardin, krokar och fixa till det...
  • Sy och sätta upp mitt draperi i korridoren
  • Plantera om alla växter... Eller be mamma hjälpa mig med det projektet är nog bättre...
  • Göra klart på kontoret - mäta och räkna på överskåp (hur många och vilken storlek), lampor på plats, sladdar med uttag med mera...
Egentligen blir jag trött bara jag tänker på det, men ofta så brukar min kära man och jag komma till skott med saker då vi skrivit ner det på en lista. Då kan man liksom mer verklighetsställa det för man vet hur mycket som finns att pyssla med. Jag har som mål att när solens varma strålar har smält all snö ska vi inte behöva göra något inomhus mer, utan helhjärtat kunna satsa på vår trädgård... Där ute ska det sättas upp belysning, fixas med spaljeer, sättas upp blomlådor, planteras buskar och målas lite.

Det är mysigt med allt som finns att göra och ju mer jag funderar på det ju mysigare blir det. Ibland kan man ju känna sig en smula stressad, men det finns ju ingen anledning till det. Mamma och pappa har varit såna guldklimpar mot oss och hjälpt oss med huset i massa. Egentligen borde vi väl lägga pengar på isolering... Mene n soffa kännsi nuläget som en bättre prioritering. Säkert blir det både tid och pengar till isolering... Dock inte alls så roligt, trotts nödvändigt.

Alla mina projekt statar alltd ut varandra, min hjärna hittar på alla grejer då den har tråkigt. De är fantastiskt, men det startar lite för många ibland. Jag hoppas på att kunna njuta av barnen i sommar, att få sola och bada en massa och njuta av livet innan höstens allvar ska komma ifatt oss.

Strong and long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0