snö, snö, snö...

Visst är det härligt med detta ljuvliga, mjuka, vita, fantastiska som faler från himlen kallat snö? Inte? Nä, lite trött på det hela är man, men om jag ska vara ärlig så kan man väl inte ha planert att få den kallaste och mest snöfyllda vintern i mannaminnen just denna vinter?  När, et har man inte, vädergudarna och dess övre makter harhelt enkelt tänkt på klimatet och bestämt sig för att lite extra snö kan aldrig vara så dumt! Åh vad min anbefanger så gör det inget egentligen, jag är mest trött på att man inte kommer fram överallt för de inte hinner med att skotta på cykelvägarna. Dock kommer jag få grymma armmuskler om det vill sig väl, för snön är tung och jag är klen.

Ytterliger en fördel med snön är att barnen inte blir särskilt skitiga av att vara ute, det gillar jag. Idag hade dem inte varit ute på dagis med barnen oc min son var lite ledsen över det. Han gillar nämligen snö, inte vantar... Så jag gjorde ett försök att få honom att vara ute när vi kom hem, men tröttheten slog ut honom direkt och massor av gnäll förföljde mig då jag frenetiskt röjde väg på uppfarten.

Jag ska njuta av snön, och solen som lyser för en kort stund. Kanske kan vi få njuta av ett par underbara vinterdagar i helgen och om det vill sig kanske man skulle kunna grilla lite korv och ka lite pulka på söndagen... Det tål att funderas över...

:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0