uppladdning för dopparedagen

Jag kör cardio och styrketräning i ett.
Jag gör träning osm bara en mamma kan göra den.
Jag springer genom IKEA med en 1-åring ylande i vagnen och en 3-åring som kryssar framför vagnen med jämna mellanrum. Han kan hoppas att hälsenorna håller, tänker jag!
Jag shoppar på rekort-tid, baxar ut oss alla i den lätta snöstorm som anfaller Kalmar på dan före dopparedagen.
In med grejerna, snörall genom parkering och hem till en totalt igensnöad tomt.
Skottandes frenetiskt medan grannarna tjitttjattar bakom häcken.
BÄRA in två sovande barn.
SLÅSS med vinterkläder och ner i sängen med båda.
UT!
Vi har definitivt gården gud glömde.
J-LA vad snö det kommit och kikar man uppåt ser det oroväckande ut vid taket...
Stålmorsa kanske ska bli mitt nya namn?
Vad gör man inte för familjens säkerhet...
Upp på taket, halt så in i h-vete.
Skotta ner snö på den nyskottade terassen, kämpa mig ner igen och börja om från början med terassen.
Snö är fint, vitt och rent i många lägen.
MEN snö är tungt, opraktiskt och blött när man har barn och hus.
Den här vintern är med all säkerhet guds straff för att folk gnällt i flera år om att vi aldrig har vita vintrar eller jular samt att barnen inte får åka pulka.
Jag ser då inte fler ute i pulkabacken i år än tidigare - dem är lata och vill bara gnäll!
På med ullsockar och långfills, ut i backen och ränn med kidzen så sover ni alla gott till kvällen.
Det finns INGA dåliga väder, bara DÅLIGT med kläder!!!
Nu fortsätter jag eftermiddagen med att storstäda huset, hänga tvätt, slå in julklappar, byta sängkläder i kidzens sängar, duschar, pynta mig och sen får vi GOD middag hos GODA vänner.
GOD JUL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0