mysdag

Veckans fredag är en mysdag. Mys med barnen på Öppna förskolan, lite barnlunch i form av blodpudding och bacon, lunchsovning för lilla prinsessan och mig, film för sonen och mannen. Sötaste Mija tog sig en tur hit efter jobbet och åkte snowracer i backen med prinsen. Dottern och mannen shoppade mat till kvällens lilla mysmiddag med våra goda vänner. Jag har plockat undan lite, försökt få bukt på min eviga huvudvärk och vilat mig lite. Om en stund ska jag göra en rödvinssås till rådjursbiffen och ungspotatisen vi ska äta. Desser blir en chokladmousse med grädde. Vi har alla ledig helg och det ska man fira in ordentligt. Dricka - jo, pojkarna ska dricka öl, lilla gumman Mija är så sugen på glögg åh jag ska köra pass imorgon så jag dricka Julmust Light.

Det där med light tål att funderas på, men jag tänker att vill man dricka läsk ochd et inte är så ofta kan man ju åtminstone gör sitt bästa för att slippa allt för mycket socker. Jag kör på light, åh tyckermånga gånger det är godare. Kan tyckas märkligt, men vi är alla olika.

Imorgon startar jag dagen med ett vattengympapass á 45 min, sen har vi lite familjefika med Arvidsson/Nilsson-familjen, lunch med efterföljande vila och därefter snölek, pulkaåkning och eventuellt snögubbebygge. Jag ska på julbord med jobbet under kvällen, efter det ska vi mötas upp ute - min älskade man Nisse, godaste Mija och Foten-Niklas. Ska bli hur kul som helst. Det är inte ofta vi går ut, men nu är det på tiden :-)

Söndag spenderar barnen och jag hemma i vilans tecken. Mannen ska jobba hela dagen - stackaren! Men just nu tänker vi på kvällens mysiga middag i goda vänner lag med god dricka och roliga spel! Hoppas Ni andra får en UNDERBAR kväll!!


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Mys!! God advent.



//Mamma M

2010-12-11 @ 08:56:56
URL: http://ingabeatha.wordpress.com/
Postat av: Lilla Helena

Åh vad det lät mysigt! Hoppas det blev lika bra som det var tänkt!

Chrille verkar ha blivit matförgiftad igår och spydde under natten, så jag flydde huset idag i tron om att det var magsjukan... Verkar bättre nu så imorgon blir det namngivning iaf!:) Förhoppningsvis lite mys på en halvbra helg annars;)

KRAM! <3

2010-12-11 @ 21:53:55
Postat av: mija

Det händer mycket från en helg till en annan :(

2010-12-18 @ 11:03:59
URL: http://lifeofm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0