julmys på en dietares sätt

Hur gör man för atty få julstämning och samtidigt hålla sig på mattan?
Ja, man kan välja att träna mer, då kan man äta mer.
En mycket enkel ekvation!
I mitt fall är jag inte sugen på mer träning.
Jag vill ju vila lite...
Jag väljer att blanda Santa Marias Kryddmix Pepparkaka i Keso eller Kesella Kvarg - julmys!
Saffran i dem samma funkar strålande som ytterligare ett alternativ.
Proteiner i massa när träningen går ner, då stannar kanske vikten iaf. inte rantar iväg uppåt.
Nu ska jag palla mig iväg till jobbet med gröt, julskinka, senap och bröd samt kesella och frukt i väskan.
Dagen är LÅNG, 8.30-24.00 jobbas det för fullt.
Känns långt tills sängen och jag ses igen, men pengar i fickan blir det i massa!
Njut av julen, det är nu en tid för vila, harmoni och livsnjutning.
Bara 4 dagar kvar för mig att jobba innan min LÅNGA ledighet på 3 veckor breder ut sig framför mig.
Ha Ni alla en underbar lördag <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0