bulkande

Att bulka är att lägga på sig en större kroppsvikt, fett och muskler blandat.
Efter detta deffar man har jag hört.
Jag bulkar över jul, det är nyttigt tror jag...
Imorgon ska jag springa 30 minuter...
Om jag överlever återkommer jag :-)
Ikväll och imorgn är dem sista bulkardagarna.
Därefter följer träning, vettig, proteinrik kost, mental träning och god sömn.
Jag har med all säkerhet lagt på mig ytterligare ett kilo under denna vila, men det får vara värt det.
Jag använder väl vinterjacka, mysbrallor och svettas igenom de närmsta veckorna.

För att man ska komma någon vart med sin träning gäller det att vara motiveras. Man behöver bra mål, långsiktiga samt kortsiktiga.

Långsiktiga
1, Springa en mil
2, Egenträna 3 ggr/vecka
3, Gå ner 10 kg i vikt (midsommar vore rimligt)

Kortsiktiga
1, Gå ner 3 kg till 5 februari
2, Sova 7-8 timmar/dygn
3, Ordnat matschema varje vecka
4, Träna minst 30 minuter varje dag

SÅ;
VAD GÖR VI?!
NU KÖR VI!!!

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Helt klart det bästa - över jul ska man gotta sig och samla krafter inför nästa år. Då vill vi alla vara taggade och friska!



Hoppas ni haft en fin jul. Har förstått att det är ett riktigt vinterkaos i Kalmar.



Vi har tråkigt nog varit sjuka med förkylning och feber över jul. Så vi har fått stanna hemma i Jönköping. Men gottat oss har vi ändå gjort - filmer, mys och massa choklad.



God fortsättning.

2010-12-26 @ 11:30:33
URL: http://ingabeatha.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0