13 fina pöjkar

Ikväll har det varit 13 fina pöjkar och gästat vårt kök.
Den lilla rosa har spelat musik och alkoholkonsumtionen har fyllt en svart plastsäck...
Roliga lekar har det skrattats åt och pizza samt chips mättat deras magar.
Jag har fått en fin liten text som 4 av pöjkarna hade skrivit åt mig.
Den går så här:
När vi såg dig i salen tågande,
förstod vi direkt att det var dags för yogande.
En gångstil så pulserande,
likt Kejsar Ceasars marcherande.
Du var så fin med dina underbara smilgropar,
att under tiden nu när vi skrev Bengan ropar:
Är hon singel? Är hon ledig? Är hon ihop med Nisse?
Äh, va faan Mia?! Får han bli din kisse?

Känner man sig det minsat deppig, uttråkad eller på annat sätt nere då kan man ta hem de där 13 pöjkarna.
För det är fint innan dem kommer, man får mat och när de sedan fyllt en svart sopsäck lämnar de golven nymoppade och diskmaskinen brummande.
Jag njuter av tystnaden och blickar framåt mot den sista veckan innan jul.
Jag ska driva på mina inre slavar för att träningen ska bli av. Samt dem siata juklapparna inköpta.
Det ska slås in, packas i brev och styras.
Vi har att göra, men ikväll njuter jag av att det i MITT kök varit 13 fina pöjkar. PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0