röja, städa eller fila...

Det är märkligt det där med att städa... I vår familj har ordet städa ett smula olika betydelse. Jag anser att städa är att få ordning på saker och ting ordentligt, innifrån och ut. Min man dremot ser det där med städning som att man plockar upp från golvet, man dammsuger eventuellt av och torkar av synliga ytor. Hur det sen ser ut om man öppnar en dörr till ett skåp är för honom föga ointressant.

Ska det göras i ordning i ett skåp eller organiseras, som han kallar det tar det ju en jävla massa tid - inget han föredrar! jag är mer ordningssam... eller försöker iaf. Det är sant att deet tar tod att som i mitt fall städa. min man kallar det att röja.

Ja, kalla det vad man vill, emn är det inte lite självklart att det skapar mer stillhet i sinet om man vet vart allt är och inte sparar på en massa grejer bara för att? I min värld blir jag tokig på att det aldrig kan finnas tid och ork att ordna med allt. Idag har jag lagt 3 timmarpå att röja påett kontor på dryga 8 kvadratmeter... Undra när faan jag ska komma igenom mitt hus på 135 kvadratmeter? Aldrig förmodligen, för om jag blir klar någon gång är  det bara att börja om där jag startade.

Nu har jag som sagt röjt, fått ihop en IKEA-kasse med skit och insett att Noomis ultraljudsbilder är spårlöst försvunna... Jag har fällt en och annan tår över detta... Hon ligger nu i sin säng och sover tryggt och det är ju värt 100 miljoner mer än en ultraljudsbild, men ändå... JÄVLA SKIT!!! Åh vet nu - dem är borta på grund av städning!!!

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0