lite för mycket...

Det har varit lite för mycket av det goda och vet ni vad som händer då? Jo man lessnar på det goda i livet och börjar längta efter det som i vanliga fall känns trist, tråkigt och deppigt.

Jag har ätit på tok för mycke tpå senaste - det betyder att jag måste dra in på sötsakerna. Ganska enkelt om jag får säga, jag är dödstrött på snask och skit.

Det har varit deprimerande varmt hela sommaren. Skönt för dem som kan njuta av solen, men i mitt fall handlar det mest att hålla sig undan solen då lilla sessan inte mår så bra av värmen och solen. Nä, nu får det gärna vara soligt, men kallt med lite frost i luften och gula och röda löv på träden. Jag tar gärna på mig stövlar och en mysig kofta och slår mig ner på ett kaffe med en STOR kopp varmt thé och fikar lite. This is not good any more! Nä, nu hänger jag gärna undan alla sommarkläder, tar bort tofflorna och sandalerna och njuter av lite hög luft och kyla.

Jag ska köpa mig en ny fin halsduk och några stickade koftor (till) för att fira hösten. En ny höstjacka hänger i garderoben och väntar på vinden, en cykel för att ta mig till jobbet finns i garaget... Kanske vore ett par nya vinterskor något att investera i... Well, time will tell!

Ha en underbar lördag. Vår eftermiddag bjuder på innebandy efter lite städning, tvättningoch plockning i vårt palats :-)

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0