lågmäld...

Det drar ihop sig inför en nystart i arbetslivet. Det ska bli spännande och säkerligen omvälvande. Jag har blandade känslor inför hur det ska gå, men jag hoppas så klart på bra.

Idag har jag haft en underbar dag med en kär väl och som alltid disskuterar vi livet egenheter att sätta griller i huvudet på oss. Underbart att ha en dag för sig själv, utan barnen och kunna vara Mia, inte mamma utan bara en vän och prata, lyssna, få sitta i fred och äta.

Det känns i hela kroppen att det är dags för förändringar. Jag har inte riktigt ork med det som jag normalt brukar göra. Mitt dietande får gå på sparlåga och jag omvärderar mina mål för hösten en del.

Jag hoppas att jag ska kunna plugga en del under hösten, göra klart mina filmer och skicka in dem för bedömning. Sen hoppas jag också att det ska gå bra att plugga de andra kurserna och att jag så småning om ska kunna ta den där härliga examen :-)

Träningen... Jo, men på söndag ska jag kanske spela lite tennis och tänker mig att det kan bli en hobby att fortsätta med. Jag tänkte mig försöka jobba vidare med material till den eventuellt tänka utbildningen för instruktörer i vattengympa. Kanske blir det en utbildning under hösten att åka iväg på, men det tål att väntas på.

Annars så hoppas jag att min goda PT ska finna tid för mig under veckan som kommer, att det ska gå att hitta rutin i mitt ätande, sovande, tränande och att de där 10 kg som jag så innerligt vill bli av med ska försvinna innan nästa sommar. Kanske tycker man att 10 kg inte är så mycket, men jag vill inte förlora en massa muskelmassa och i och med det kommer det nog inte gå särskilt snabbt. Protein är väl grejen... Mina kompisar samksätter saker med Fun Light (som jag ratat tidigare) men nu omvärderar jag... Jag ska undersäka saker ochs e vad som kan bli lämpligt att tillsätta i maten för att kunna utesluta pasta, ris och potatis. Nu startar ju en ny del i livet och jag tänker mig att vara med från början.

Jag ska starta med att gå och lägga mig nu, min kidz och jag har en lång dag tillsammans imorgon medan pappan är på träningsläger :-)

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0