gnälligt...

Idag har det varit en ganska gnällig dag från mitt håll. Jag vaknade tröttare än någonsin och har haft ont i kroppen på ett sätt jag sällan haft. Det är förmodligen självorsakat, men jag kan inte låta blir att gnälla över mitt ömkliga jag.

Förra veckan kämpade jag mig igenom med alla pass, egen träning och mängder med promenader. Det har gjort sitt till, mina byxor sitter bättre och jag upptäcker sakta att jag äger en fantastiskt fin garderob med kläder som inte används på länge. Dock får kroppen lida ordentligt när man inte sköter sig. Mina höfter skriker  om jag försöker mig på att jogga, underbenen är ömma som bara den och nacken verkar lagt ner rehabiliteringsförmågan (stel och ont). Dock ger jag inte upp, inte än, bara idag. Idag är det en gnällig måndag som går mot slutet. Jag har dragit runt i huset med mina JÄTTESTORA grå mjukisbyxor och gnällt för min man och mina barn, jag har sovit två timmar mitt på dagen (mer än mina barn gjort idag) och till eftermiddagen hade jag faktiskt sansat mig så vi har storhandlat och nu är pojkarna på fotbollsträning.

Min lilla prinsessa har nu tagit över gnälligheten. Hon snorar, hostar och nyser om vartannat. Det låter som en hel karl när hon sover (snarkar) och jag lider så innerligt med henne. Närsdroppar, panodil och vila ska vi pyssla med. Stackaren sover så dåligt och gnäller för att det täpper igen i näsan.

Denna veckan ska jag dra ner på tempot en anning, det får nog blir hemma träning imorgon i form av Pilates, onsdag kör jag BodyStep-pass, torsdag får jag lov att palla mig till gymmet för en genomkörare... SUCK! Fredag vila, lördag vattengympa, söndag zumba?... Ja, sen ska vi ju promenera, promenera, promenera! Just i detta nu känns samtligt ovan j-ligt tungt, men på söndag när det är genomför kommer jag vara stolt som en tupp.

Först ska jag hänga två maskiner tvätt sen tar jag lite jordbuggar och thé och sätter mig i soffan och kollar en film. Hoppas ni har en härlig kväll och att ni mår fin fint!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0