vad göra?

Onsdag kväll spenderade vi med gamilj och vänner för att fira min man som idag fyller 28 år. Han är exakt 6 månader yngre än mig, ganska komiskt! Hur som så hade svärmor fixat med god smörgåstårta och min mamma hade med sig en prinsesstårta från frysen - Frödinge! Kaffe och dricka fixade vi och det hölls samtal på en mycket trevlig nivå. Kalasade inte så länge, runt 20.00 tog festligheterna slut, jag tog ett varv med moppen för att samla ihop min brors hunds allt hundhår. Vår lilla son är ju en smula allergisk, så det är fint om vi har det rent och snyggt...

Titta en runda på Idol - har ju lyckats fastna i det träsket, och nu är det svårt att slita sig. Jag kommer ju ingen stanns om kvällarna, så då sitter jag här hemma med tv:n, med Idol och det är väl trevligt. Men nu är jag våldsamt engagerad i om min favorit Jon kommer till TVsändningarna. Sen kollade jag på reprisen av Grey´s, men eftersom att jag har jobbat när detta har visats under ett år så fattar jag väl inte riktigt vad som hänt... Avkopplande var det en stund, sen tog datorn över, men typ bara 10 minuter efter det lockade sängen mer. Somnade säkert innan halv 11, men vakande för en stund sedan av ett jäkla liv. Min man snarkar så tusans och det går inte att ligga bredvid honom. Jag har ganska ont i huvudet och så, vet ju att jag kan vila mig efter jag lämnat på dagis, så det ska jag gör. Kanske till och med lyckas sova några timmar!

Sist lämnade jag en lista och jag har gjort lite på denna redan!

  • SKickat in en överklagan på körkortet
  • Ny klipptid samma dag, 11/11, dock klockan 17:00 så mannen kan köra mig! (har inget större hopp om att få körkortet tillbaka innan dess)
Sen har jag så klart lite nya grejer på listan istället:
  • Packa förlossningsväska 100% färdig.
  • Tvätta alla bebisens kläder
  • Rensa Viggos garderob ytterligare en gång samt plocka snyggt och prydligt i den.
  • Fixa bebisens garderob samt byrå så det blir fint och iordning där inne.
  • Bädda en vagnsinsats till bebisen - tvätta allt innan!
  • Plocka fram babysitern
Jo, men det är väl det nya på listan... Ska ju förhoppningsvis gå ganska fort att fixa de där grejerna, men man kan ju aldrig så noga veta. Alla fråga hela tiden, när ska bebisen komma och känner du inget. Nej! Inte ett enda dugg känner jag förutom att det trycker så rackarns och att jag är skittrött, det är vad som blir mitt svar (fast lite trevligare hoppas jag att jag lyckas vara). Sen vet jag att det inte kommer någon bebis denna veckan. Jag ska ju gå över tiden, sonen om i vecka 38+4 och det var i söndags. Det var ju en jätte jobbig förlossning som tog mer än 25 timmar. BM säger det är normalt, men jag var vaken i 46 timmar så jag tror inte riktigt på henne. Nu är jag livrädd att hitta på en massa grejer på stan och att vattnet ska gå där för jag kommer ju inte hem utan att ta bussen vart jag än ska. Sen sägs det gå fortare andra gången... Ja, vem vill vara på stan då? Så jag slappar hemma och då gör sannerligen inte att bebisen kommer snabbare, men jag trivs gott med att vara här. Njuter av lugnet och att pyssla med lite smått och gott. Åh bebisen kommer vart det lider, den ska bara mogna till sig och idag behöver den ju inte känna sig det minsta stressad, för idag fyller dens pappa år och vi vill inte fira två på sama dag!

Nej, nu ska jag återvända till sängen. Bebisen är säkert vaken av alt ljud och mina rörelser och kommer fara runt osm en vilding i magen när jag lägger mig. Mannen kommer snarka och jag hörde att lilla sonen hostade massa, kommer bli en LÅNG natt... Men vad gör man? Bye!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0