SLUTA!

För ungefär 4 timmar sedan trodde jag aldrig denna dagen skulle ta slut. Jag är helt matt! Det som jag såg framför mig vara en lugn och fridfull dag med min mamma som moraliskt stöd här hemma då mannen skulle spela innebandy har slutat i ett halvt kaos. Jag har gjort mitt bästa för at tvätta och röja och städa och fixa, men det har sannerligen inte alls blivit som jag hade tänkt mig. Jag har nog mer att fixa med nu än jag hade innan jag ens började med mitt lilla projekt att städa och tvätta alla grejer i sovrummet. My GOD!

Förmiddagen började med att sonen slogs med bästa kompisen om ungefär varenda leksak som lekplatsen hade att erbjuda. Jag tröttnade så till den milda grad att jag tog med honom hem och gick och la honom efter en av historiens snabbaste luncher. Han somnade under protest, men var precis som jag misstänkte skittrött. Då kunde det ju äntligen finnas chans att jag skulle kunna fixa lite grejer, men var ganska sliten så jag satte mig och pratade med min mamma en stund.

Skulle jag ju aldrig ha gjort! Sonen vaknade på tok mycket tidigare än jag trodde. Efter sin lilla tupplur har han i stort sett gjort cirkus hemma. Röjt runt där min mamma målat, kastat ut typ alla sina leksaker över halva huset, vält ett saftglas över alla stolsdynor i köket så vi fått tvätta dem, lyckats göra mig vansinning ungerfär 100 gånger för han inte kan lyssna, brännt sig på spisen mm. Efter lite middag som vi intagit i skakat tillstånd då han lyckades bränna sitt ena finger (har aldrig hänt tidigare och jag fick så dåligt samvete) på spisen satte jag sonen framför tv och tänkte mig kunna röja upp i köket.

Sagt och gjort, jag plockade av alla grejer från bordet, diskade ur mina brännda kastruller och försökte få lite allmän ordning, DÅ! Då märker jag det som INTE får hända! Jag får inte igen luckan på diskmaskinen, en diskmaskin som är helt överfull med en j-la massa grejer och jag får typ utbrottet för VEM vill diska för hand? Ja, inte jag! Jag skruvar sönder luckan, lyckas hitta en liten grej som hoppast ur, fixa det och sen skruva ihop hela skiten. Diskmaskinen lagda och startad, tvättmaskinen på för 1000 gången och iväg hemmifrån en stund.

Vi avslutade kvällen hos min bror i solnedgången på hans ladugårdsplan - Nice! Sen blev det lite fika och nu sover det lilla odjuret tills imorgon, åh då är det iaf. inte är min tur att ha honom en hel dag! Tanke you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0