lista...

Jag älskar listor och jag älskar när saker ser exakt lika ut. Vill att allt ska vara symmetriskt på något sätt och passa in i min lilla värld. Mycket egen är jag... Men jag ÄLSKAR listor - då kan man skriva allt man vill göra, man kan pricka för det man har gjort, man kan se vilka som ska göra vad om listan involverar fler människor osv osv. Min man - han gillar inte listor, mest för att om jag gör dem så måste han genomföra sysslorna på dem. Listor är främst tll för att få saker gjorda och för att strukturera upp saker i en ganska hektisk och stressad värld vi lever i. Jag har klurat lite på en lista idag, det är min to do-list fram till nyår 2009-2010!

  • Skicka in en överklaga om mitt körkort (måste göras denna veckan)
  • Boka om min klipptid den 11/11 kl. 10:00 eftersom jag förmodligen inte kommer kunna köra...
  • Kläcka ungen som gör min mage till en badboll!
  • Rensa ur garderoberna och SÄLJA massa kläder... Tradera, loppis - you name it!
  • Göra ordning på kontoret... Eller kanske se till att det blir ordning...
  • Träna 2-3 gånger/vecka från kläckningsdagen... Efter dagsform självklart!
  • Gå ner bebisvikten innan nyår - träning och bra mat, ska ge mig rumpan tillbak!!! And so I said!
  • Köpa nya löparskor! Hur ska jag kunna träna annars + gå flera mil till och från dagis?
  • Hämta mitt personalkort på jobbet så jag får rabatt på TEAM SPORTIA... till de nya skorna... till min effektiva träning... för att få bort alla mina bebiskilo... för att hitta mig själv och må bättre... (skorna är nyckeln till allt)
  • Skriva på min blogg och hitta mig själv... Ett visst lugn kunde man ju eftersträva...
  • Fota vårt älskade hus och lägga ut lite bilder för beskådning på annan sida... De väntar ju för guds skull!
  • mat-, städ- och träningsschemat att fungera!

Nu kommer jag inte på mer... men det räcker ju. jag ska pricka av dem en efter en. Vissa är ju mer lätta än andra och det kommer ju fler grejer på listan, men nu har vi en början - och jag har siktet inställt på en viss arbetsperiod.

Nu - good night!

Kommentarer
Postat av: Annika

Hihi, jag är också en listmänniska, tycker det är så himla bra. Men precis som din man så tycker inte min man att listor är så roliga eftersom det oftast är något han ska fixa ;-)

2009-09-22 @ 19:59:43
URL: http://www.nawla.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0