kläder...

En av mina absolut störrsta passioner är kläder. Kläder till mig, till min son och till min man, men främst och mest - till mig själv!! Att vara på tjocken (gravid dvs.) gör livet betydligt mindre kul då det gäller kläder. Allt blir en utmaning, för visst gillar jag att styra ut mig, men summan av kardemumman är ju att det är ganska dyrt att handla en massa grejer också! Mammakläder är definitivt inget undantag. Så under denna graviditeten har jag lånat samman en hela uppsjö av grejer. Skitbra!! Dcok - nu är jag dödstrött på ALLA de kläderna också + att det mesta är sommarkläder så jag fryser en smula om jag ska ha linnékjol och blus på mig. Jag bor i mina olika mjukisbyxor istället, igår var det rosa brallor med svart tröja och rosa sjal (hur det nu stavas). Lite piffigt! Jag fick till och med på mig lite smink och åkte på IKEA. Jag skiter i vad folk tycker om hur jag ser ut just nu, ungen ska ju komma ut när som helst och jag vill inte ha en massa grejer hemma, så jag lämnar glatt tillbaka mina påsar med kläder lånat från höger till vänster.

Jo, men iaf. det där med kläder och gravida - jag är en del skeptiskt till alla olika utstyr som finns. Min bästa investering under hela graviditeten är mitt snda förnuft! Kan man ska man ju defintitivt INTE köpa en massa mammakläder. Det är tusen gånger bättre att klämma i sig i sina vanliga kläder, töja och förstöra dem, för när bebisen kommit... Ja, då kan jag garantera er att den stora shoppoholicen i er samtliga grabbar tag i själen och inte släpper föränns en nyinvestering har gjorts. Där är jag! Egentligen skulle jag spara en massa pengar under tiden jag väntade vårt andra barn (som jag hoppas kommer ut vilken dag som helst), men det har misslyckats kapitalt. Jag har inte riktigt hunnit med det, utan spederat mina pengar på grejer till vårt hus hela sommaren, eftersom det inte har handlats något till mig. Nu sitter jag dock med min HM-katalog och pricka för vad jag vill ha. Jag ska göra en lite större beställning med några fina tröjor, koftor, några byxor och så. Jag har redan förbeställt en gång på internet bara för att få pricka för alla klädera... Åh se den verkliga summan som kommer chocka min älskade man.

Nu ska jag leta fram ett par "snygga" mjukisbyxor och piffa till mig lite, lite för att lämna sonen på dagis och sen göra ett besök hos barnmorskan. Idag hoppas jag hon säger att den här bebisen är redo för att komma ut. Det är "beräknat födelsedatum" idag, dvs. BF, men jag tvivlar starkt på det - dock! Hoppet är det sista som lämnar människan! Fast jag tvivlar på att det blir ett septemberbarn (mindre än 24 timmar var liksom) - oktoberbarn är nog mer troligt...

See ya!

Kommentarer
Postat av: Ewa

Hej!

Vad kul att du har blogg då ska jag följa den.

Hoppas du får bebis snart! Jag tror det blir en tjej, eller vet ni det kanske redan vad det blir?



Kram

2009-10-02 @ 09:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0