hmm...

Hur skulle det vara om man kunde slappna av lite? Känna sig nöjd och belåten? Jo, det skulle ALDRIG inträffa i min värld. Känner mig oändligt kritisk och ledsen mest hela tiden, på en massa skitgrejer också! Att det ligger papper här och där - ja, är det något som stör någon annan? Nej, förmodligen inte. Att det är lite dammigt - nej, det verkar orimligt att man skulle störa sig på det. Äh, jag är fånig och besvärlig, trött och nedstämd plus tusen andra halvt om halvt negativa ord stämmer in på mig.

Magen är stor som en sån där hoppboll med spenor som barn hoppar på. Spenorna sitter över i form av två inte allt för vackra bröst. Åh där bak hänger rumpan! SUCK! Jag behöver en make-over! Eller snarare föda fram ett barn och bli av med mina extrakilon som jag har. Önskar mig ett hårt pass på gymmet för att rensa ur min hjärna. Känns som att lugnet skulle kunna infinna sig då. Har på tok för mycket tid att fundera på allt möjligt, åh då pratar vi inte bra grejer.

En sak jag har funderat på under dagen är att allt man kan tänka på när man inga pengar har eller får in är hur mycket grejer man skulle vilja köpa. Idag var jag en sväng på stan med min svärmor och vi kollade lite i olika butiker. Inte för att vi skulle handla något, utan mest för att det är trevligt. Hon hade bjudit oss på lunch och min kära, älskade son behövde slappa lite i sin vagn innan simskolan. Hur som så går vi in i en butik med en massa snygga kläder. Min svärmor ser en tunika som jag tyckte var verkligt snygg. Hon provar den och under tiden ser jag en SÅ fin höst/vinterjacka. Inget som jag BEHÖVER och är i nöd efter, men den var ju hur snygg som helst. Åh då blir jag lite ledsen när jag sitter här och funderar på den där jackan. Jag skulle gärna gärna köpa den, men frågan är om jag skulle bli så himla mycket gladare? Nej, det är nog inte så. Jag hittade ju dessutom en annan jacka häromdagen som jag blev lika kär i då, så det har nog inte med jackorna att göra, utan bara faktumet att jag skulle vilja kunna handla lite till mig själv, och dessutom kunna få på mig kläderna utan några bekymmer.

Nåja, det där bekymmret kan ju vara över vilken dag som helst. Imorgon är en annan dag och jag ska försöka ta hand om mig själv lite bättre då. Jag ska till MVC under fm, och tänkte att jag ska hinna duscha, tvätta håret, göra en inpackning, raka benen, måla tånaglarna, fila fötterna, pyssla med naglarn och plocka ögonbrynen efter att jag lämnat lilla prinsen på dagis. En ta hand om mig dag, då kanske man känner sig fräsch när det är dax för leverans på lilla monstret.

Sleep well!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0