fredag...

Idag fredag har dagen gått i sysselsättningarnas tecken. Jag har gjort allt för att slippa tänka på bebisen som vägrar komma ut... Eller jag har ju inte ens gått över tiden, men det är grymt tröttsamt att vänta! Hur som så är det gott om människor som fråga när den lilla ska komma, och när man säger nu, tror alla man gått över tiden. Jag är ju bara trött på det här magen!

I alla fall så har jag gjort mitt bästa för att sysselsätta sonen och mig. Vi cyklade till öppna förskolan och lekte i 3 timmar. Efter detta somnade nästan sonen på cykeln hem och lunchen intogs under protester... Så vi somnade i hans säng och jag försökte vila, men då kom min mamma och hon och jag fikade lite paj och drack thé och pratade om mormors begravningen och sånt.

Under eftermiddagen har min mamma hållit oss på benen så nu är vi helt färdiga. Sonen vilar för tillfället lite framför tv:n och jag slappar framför datorn. Vi har varit på gymnastik för sonen, handlat höstväxter till trädgården och ätit och shoppat på IKEA. Jag är helt slut! Kände av några förvärkar i kön ut från IKEA och då blev jag lite nervös. Mannen spelar innebandy ikväll och jag har ingen större lust att behöva ringa hem honom. Dem börjar spela 19:30 och han vore nöjd om han kunde vara med och spela idag, så det ska väl inte vara några problem. Jag ska ta tag i sonen och duscha honom så han kommer i säng innan IDOL. Det är det enda jag vill se ikväll, sen måste jag sannerligen sova ordentligt. Shit om bebisen skulle bestämma sig för att anlända nu, det är jag inte klar för. Här är det värsta stöket och jag är helt slut, så jag hoppas verkligen att det inte blir än.

Fredag är annars mysiga kvällar för då vet jag att gubben är hemma imorgon. Man kan få vila lite och så hinner man göra en hel del grejer. Visserligen kanske min man ska åka och jobba några timmar imorgon på fm, men det kan man leva med. Han tar ju över vid lunch... Tanken är att vi ska åka till tippen med en massa skit vi har i garaget. Jag skulle vilja tvätta - tvättstuga är typ full igen! Och så behövs det fixas lite i allmänhet. Jag har nog lite fixarnoja, men det beror väl också på bebisen. Tänkte sonens garderob skulle bli fin imorgon och att bebisen kläder skulle plockas i ordning. Plantering av mina höstväxter är på priolistan även det, för det finns ju inget mysigare än när det är fixat och i ordning hemma när man kommer hem. Svärmor har köpt halm och pumpor i olika storlekar till mig, så dem hoppas jag att jag får på måndag, då är det ju klart ute sen. Jag såg en kruka när jag kom hem som jag hade glömt köpa en växt till, det måste jag fixa med, det ser så trist ut annars.

Hmm... Inte särskilt vettigt fredagsinslag, men vet ni - det bryr jag mig inte om. Nu ska jag duscha med sonen, fixa thé och mysa när han somnat. Ha en härlig kväll! Good night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0