blodprov...

Vaknade med ett ryck och hävde mig runt i sängen på jakt efter telefonen. 08:21 - what!? Shit! Upp, på med kläder, väcka svägerskan och krama på den nyvakna sonen. Tandborsten i munnen och där kommer gubben för att hämta. "Hejdå, hejdå! Mamma kommer snart hem!" Massa med gråt följer mig då jag springer till bilen. Phu! Iväg till provtagning på Gudmundsgården. Åh jag som bara hatar allt osm har med sprutor och annat skräp + att jag inte fått äta innan...

Vi han i tid iaf. och nog gick det bra med alla rör blod som skulle tas. Fullständig blodstatus är de tvungen att göras, trotts att det är vecka 38 i graviditeten. För cirka 4 veckor sedan hade jag ett HB på 118, förra veckan visade HB på 96... Inte riktigt vad jag hade tänkt mig, fast visst känner jag mig lite trött och sliten - men ska man inte det då man väntar barn? Hade hoppats på att bebisen skulle titta ut ganska snart. Är trött på att vala omkring och känna mig otyplig + att foglossningarna gör sig ständigt påminda så fort man ska göra något i en lite snabbare hastighet.

Hur som så är jag iaf. stolt över mig själv. Inget svimmande, inget illamånende och vi var på väg ifrån MVC på 20 minuter - rekord alla gånger! Så jag unnande mig en smaskig frukost när jag kom hem beståede av fil + kanel + nektarin, smörgås + skinka + ishavssallad, juice och en delikat järntablett.

Annars får dagen bli en lugn tillställning. Helgens bröllopsfest och städning har väl lite satt sina spår. Vi borde i och för sig ta tag i att röja i vårt förråd nu, då det ska komma ett släpp och hämta en massa skräp. Får se om tiden och ambitionerna kommer under kvällen, eller om jag ska pyssla lite imorgn...

I eftermiddag njuds vi på en härliga sysselsättnningen - sonen har simskola! Just nu har svägerskan och sonen bänkat sig i soffan och har filmtajm i höstvädret och jag ska nog passa på att tvätta lite och dra en sväng i huset med snabeldraken. Svägerskan har studiedag idag och sov över, så jag har lite extra hjälp med sonen. Härligt! Då hinner man kanske vila någon timme också!

Dagens lunch får blir stekt korv med bröd samt tillbehör som ketchup, senap och rostad lök. Det är vad huset har att erbjuda och vad personalen orkar fixa... Sen får dagen utvisa vad som händer mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0