allvarligt...

Ibland har jag insett att jag har allt för stora förhoppningar och förväntningar på min kära make. Idag är det hans födelsedag och inte en enda gång har han frågat om han får någon present från oss - det ska han! Jättefin och något till bara honom - jag har bokat en massage till honom tills nästa vecka, åh det tror jag han kommer gilla samt behöva.

Trotts att det är hans födelsedag och han dessutom har varit sjuk så tycker jag att lite ordning och reda kan man gott hålla. Jag vet om att jag är gravid, tro mig - det både syns och känns och hörs - jag är en riktig gnällmaja! DOCK! Att jag idag ville sova en timme mitt på dagen, vi skulle käka lite lunch och sen åka och handal några fina höstblommor, verkade inte inkludera att han skulle styra upp så vi hann med någonting. När han väcker mig glad i hågen har han inte fixat lunchen, vi blir så klart jätte sena. Köket ser ut som en kaosplats samt tvättstuga mm.

Idag är inte rätt dag för detta. Jag blev faktiskt besviken för han hade kalas här igår och jag städade efter alla gästerna gått och försökte röja i ordning. Så jag förväntade mig att lunchen skulle vara klar och att vi kunde lägga 45 minuter i blomsteraffären bara för att jag tycker det är lite mysigt. Till saken hör ju att jag inte kan åka själv eftersom jag inget körkort har för tillfället, åh då blir man en smula irriterad när det inte kan fixas i ordning.

Hur som så hade jag allt för stora förväntningar på städning och iordningplockande. Och förhoppningar på att det ska fixas något mer, nej dem har jag lagt ner nu! Så nu ska jag byta kläder på sonen, fixa mellanmål till oss och därefter cykla till öppna förskolan en stund. See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0