utpumpad...

Då var det över, efter cirka 7,5 vecka ute i vida världen är vår lilla dotter döp. Vilket ståhej det har varit med detta. Kakor, mat, fixande med alla saker och komma ihåg allt. Herre gud säger jag bara!

Hur som helst så blev kalaset verkligt lyckat och alla gillade Tinas höstiga Currysoppa med rökt skina. Kan itne annat än att jag är döds-nöjd över att det gick åt nästan allt.

Alla våra kakor smaskades det på för full och även här gjorde vi flertalet nöjda. En buffé med allt man kan önska sig, åh godis som dekoration så passade inte maten fanns det ju dekoration att smaska på ;-)

Men nu är jag helt utpumpad. Lilla skruttan stönade och bökade i sin säng i natt och jag hade int ro att soman för allt som jag försökte komma ihåg. Vaknade mitt i natten för att kameran var ju urladdad och vi var ju tvugna att kunna ta bilder, så mannen fik springa upp och fixa det. Jag har väl sovit drygt 4-5 timmar inatt... När vi kom hem frn kalaset i emftermiddag somnade jag som en stock i sängen i 3 timmar.

Jag ska återvända till sängen straxt, det behövs sovas mer för jag är helt slut - utpumpad på förmågan att göra något. Åh jag har inte som avsikt att göra några större insattser under morgondagen. Vår lilla städerskafaster kommer imorgon för att röja av och jag älskar det!! Imorgon blir det fint på golven, fönstrena, nybäddat i sängarna och allmän ordning. Det är mysigt att ha henne här och fixa, då blir jag själv mer engagerad och fixar en massa. Förmodligen kan jag tänkas plock fram alla adventsgrejer efter städningen, för det har jag ju inte hunnit med att göra innan Noomis dop. Kan ju vara på tiden att ordna med det + uppröjning på kontorer och betalning av räkningar.

Men nu, allra först ska jag återvända till sängen och njuta av vila för kropp och själ!

Peace!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0