redlös...

Redlös blir man av sprit, droger och små barn... Jo, det är sant! Sprit och droger säger sig ju själv och alla ni som har barn förstår mig precis angående det sista.

Igår somnade jag helt redlös på sofan. Jag hade inte en susning om vad jag höll på med. La mig i soffan med lilla skruttan, stora prinsen kollade tv och där på vår bruna sköna soffa somnade jag. Min man skrattade åt oss då vi verkligen såg helt utslagna ut, inga Charlies Änglar här inte - sömnänglar möjligtvis...

Barn är, och ses som en gåva till oss, med denna gåva följer dock otaligt med små grejer vilket gör livet mer eller mindre intressant. För mig och min familj har sängen alltid varit ett favorittillhåll, men där ska det mer än gärna sovas. Min prins har haft perioder då jag önskat sälja honom pga att jag inte hunnit vila mig, men i dagsläget fattar jag inte vad jag gnällde om?!? Två barn, jodå, det är mysigt! Men jag är tacksam för att min älskade son fortfarande sover om dagarna och att den lilla tjejen också gör det för då får jag chans att vila mig. Här kan det inte vilas annars, tempot är högt hela tiden, på den ena eller den andra... Dock har jag ignorerat tröttheten ett par dagar och då slutade det i total redlöshet i soffan en vanlig torsdagseftermiddag. Livet som småbarnförälder i en ask!

Jag ska återkomma till denna blogg med ett lite friskare sinne, uppiggat av god sömn och rensad hjärna.

Love!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0