värmande fötter...

I natt har jag och min lilla bebis sovit själva i det stora, stora huset. Ganska skönt, men nu på morgonenen tomt och märkligt tyst. Jag sitter och äter min tomte-gröt och njuter fast jag saknar sonens spingande och tv-tittande - det ska vara SvampBob Fyrkant och Dora till frukosten om han får bestämma, och det får han ju oftast...

Dock hade jg nog helt andra planer då jag skulle sova igår kväll. Lilla dottern skulle somna i sin säng och ligga där till 5 då jag kunde amma henne, lägga tillbaka henne i hennes säng för att jag själv skulle kunna sova vidare till 9-tiden. Nej då! Så är inte fallet. Lilla prinsessan har sparkat med sina ben frenetiskt på mina ben och jollrade så lyckligt igår när vi skulle sova sent. Smått irriterad försökte jag ammade henne till sömn, dock med mindre lyckad framgång. Till slut fick jag sitta med henne i knät och gunga henne tills hon somnade och därefter försöka vända mig sakta om och lägga mig ner med henne tätt tätt intill. Sådär har jag sovit, då jag vaknar varje gång hennes små varma fötter sparkar på mina ben... hmm... Bebisar är så så mysiga, men jag hade nog tänkt mig lite mer sömn!

Dagen till ära blir det väldigt härligt med en tur på stan. Vi ska på fika med den kära Kristina (som gissar bjuder på en present till prinsessan) och prata så mycket skit som det går! Har inte träffat henne sedan förra julen nästan och det är ju grymt länge. NICE!

Sen ska vi göra en kraftansträngning med hemmet här... Jag kör MASSA tvättmaskiner, diskmaskiner och skurade toaletterna igår kväll. Dammsugningen är väl halvt om halvt gjort, så de får väl förbättras en smula... Byte av sängkläder i vår säng skulle sitta fint... Jo, men listan kan göras oändlig, dock göres vad som hinnes, icke mer!

Min tomtegröt väntar på mig och därefter tvättmaskinsmonstret... Dagen rullar på och förmodligen kommer jag somna gott ikväll - om prinsessans varma fötter vill befinna sig i den egna sängen...

Merry X-mas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0