snöblandat...

Idag vaknar vi sent, snön ligger som en tjockt täcker över marken... Herre gud hur ska vi ta oss till dagis? Jo, genom att pulsa i snön...

Kände mig helt slut i kroppen idag dock lugn till sinnet. Fick på barnen kläder, ut med vagnen och hade värsta sunkiga kläderna på mig själv. Det gör inget för idag är det en hemma dag. Pluttarna och jag pulsar till dagis, men har ltie tur att det är skottat nästan hela vägen. Svettigt, men på något märkligt sätt gör snön att jag blir lugn och fridfull in i själen. Lilla skruttan och jag lämnar vår tora prins, pratar lite skit med de andra mammorna, promenerar hem och käkar kladdkaka... Inte så bra frukost, men jag ÄLSKAR kakan och idag får det bli som det blir.

Efter att hängt tvätt och pratat i telefon samt underhllit min ilska skrutta somnade vi cirka 45 minuter. Helt fantastikst faktiskt, dock kändes det lite motigt att gå upp... Ut i snön för promenad till dagis. Skruttan som inte haft sin bästa dag hittills somnar samma sekund vagnen börjar röra sig och jag ringer ett telefonsamtal till jobbet. Precis som jag misstänkte så har inget nytt hänt under solen, man kan inget göra åt det nuvarande schemat och beslutet ligger kvar hos chefen - men hon är på semester så jag får vänta tills på måndag. Det gör inget, jag har redan gjort ett beslut och kommer stå fast vid det. Men själva grejen är ju att det krävs en förändring i sättet att behandla sin personal. Jag har svårt at man tar saker för givet, att det inte kan hållas en öppen diskussion utan att det ska brusas upp.

Jag har läst en annan blogg på nätet och fastnat lite i den. Där skrivs det att personeni i fråga är en känslomänniska och att hon lever sina känslor - GOOD! JAg gillar det, jag är nog samma slags människa. Jag direkt och inte särskilt velig. Jag vill ha raka svar och inget mellanting, varför ska man fundera? Vad finns det för mening med att fundera på saker och ting om man redan har gjort ett beslut, vad skulle kunna bli annorlunda? Nej, jag gillar raka puckar, vill ha svar på mina frågor och funderingar. Man ska inte tolka saker i andras ord utan ta orden för vad de är, då blir det bättre, lättare och framför allt mer rätt tror jag.

Nu är vi hemma med en massa snö under skorna - ska ut med pulkan och åka med kompisarna, Viggo är i sitt essä!

Kanske blir det en snöbild idag... Vem vet!??!

Love!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0