snö is the shit...

Underbara vit snö som ligger som ett vackert skimmrande täcke på marken.
Du gör barn så lyckliga, pappor så svettiga och mammor farligt trötta.
Men vad gör väl lite ryggvärk av snöskottande,
vad gör väl slitandet med vinterkläderna av och på,
bara barnen har roligt och njuter av denna härliga snö!


Jo, men så är det. Snö is the shit! Min två-åring ÄLSKAR snön och vi skulle enligt honom kunna bo ute i snön. Han tröttnar aldrig, och egentligen inte jag heller. Allt jag önskar mig är en lång, lång, lång brant backe och mina skidor samt tystnaden som ett fjäll erbjuder. Inte denna vnter, men nästa igen - då blir det mer MASSA skidåkning och After Ski för oss.

Här är jag och lilleman på After Ski i Hundfjället, Sälen januari 2008.


Här är lilleman i toppstuga i Hundfjället, Sälen januari 2009.


Januari 2010 får väl kanske erbjuda pulkarace i Aboda Klint med tillhörande After Pulka hos mormor och morfar... I vilket fall så är ordar vi: SNÖ IS THE SHIT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0