sköna onsdag...

Idag har min lilla tjej inte gjort måna knop, åh det är så skönt, så skönt! Vi har hälsat på hos våra gamla grannar och pratat skit, druckit thé, käkat några lussekatter och myst. Härligt!!!

När jag hämtade sonen på dagis var det raka vägen hem för besök från lite kompisar. Dock fick prinsessan våldsamt ont i magen och skrek i gott och väl 2 timmar. Släppte efter att hon gjort en stor blöja, men lite orolig blir man allt när de skriker och är ledsna, för man förstår ju inte alltid och kan ju inte alltid hjälpa på rätt sätt. Hon har också varit vaken nästan hela dagen, kan tänka mig att det är en bidragande orsak till allt skrikande. Nu sover hon i sin lilla säng och jag är glad för det. Tycker ju så synd om min lilla prinsessa när man är ledsen och gråter.

Till middag lagade vi potatismos, eget pannerade torsfiskpinnar, gröna ärtor och remuladsås. SMASKIGT! Fick för mig igår att vi skulle äta detta åh det blev verkligen jätte gott. Jag hittade lite sesamfrön som jag blandade ströbrödet med - gott gott!! En kopp thé och en lussebulle ihop med lite skitsnack avslutade besöket, så nu bloggar jag om dagen.

Ytterligare en sak som lyfter dagen är att jag har fått ett härligt extra jobb till våren. Längtar och ser verkligen fram emot 2010. Detta året har ju varit tungt med många negativa händelser och situationer, men vi har lärt oss massa saker. Idag är vi betydligt med eftertänksamma och stillsamma. Ingen av oss vill stressa eftersom risken för ett dåligt utfall verkar öka radikalt. Jag vill ha en ny start på livet, göra saker som är roliga, jobba med energifyllda människor, omge mig med positiva människor där vi kan lyfta oss fysiskt och psykiskt - en ny start på livet i rätt riktning :-)

Ikväll ska jag fortsätta njuta av min sköna onsdag. Ta mig en dusch, dricka en kopp thé till och kanske mumsa en clementin under pläden i soffan. Känner mig lycklig i själen och tror att jag har tagit ett stort och betydelsefullt steg i mitt liv vilket kommer att ha ett mycket bra gensvar, allt i rätt riktning!

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0