skitsnack...

Jaha, då var det endast 17 dagr kvar tills härliga, ljuvliga nyårsafton. Kan inte låta bli att känna mig mer ch mer positiv och lustfylld. Eventuellt en smula energisk också... Men det ska väl kunna gå över om jag sätter mig ner och vilar... *hi hi*

Ibland förvånad jag över hur livet tar sig ut. Vissa dagar har man ju livslust och energi som en duracellkanin, andra dagar når man lågvattenmärken snabbt och hårt. Idag känns det fantastiskt lättsamt hittills. Trotts att det nog inte kan bli någon träning för min del ikväll, en tjurig och smågrinig son samt ett besked från vår lokala öppna förskloa om att vi inte får komma dit på måndagar efter jul (gäller nu alla med barn över 1,5 år, så jag och mina barn är inte utpekade). Ja känner at man får liksom vara handlingskraftig och bara ta sig igenom sake roch ting steg för steg. Normalt är ju inte jag dem mest rationella människan i världen, har inte tid ork eller lust att genomföra liknande saker, men idag känns det helt okej. Jag har kunnat ta människor på ett ganska positivt och märkbart bra sätt. Sitter med spänning och väntar på att jobbet ska höra av sig angående ett mail jag har skickat dem. Imorgon ska jag kolla in om det kan vara så att livet kan förändras radikalt i framtiden för mig - önskar så hårt att det ska bli positivt och att de ska gilla mig. Men tiden får utvisa och nu gäller det att ha is i magen och babbla för mycket.

Ja, så lyser ju en stjärna mycket starkt idag, den älskade solen skickar sin underbara och behövliga energi till oss en helt vanlig måndag. Negativt med solen - jo ett städfreak som jag ser att mina föster är skitigare än någonsin och att golvet är FULLT med damm... Nåja, det ska vi väl överleva?!? Vore nice med lite finstädat inför jul, men med en 2åring är det inte lönt att städa föränns precis innan alla gäster kommer på julafton.

Med min nyvunna energi ska jag idag sätta mig och fixa med vårt julbord. anken är och har varit hela tiden att vi ska dela upp saker och ting mellan oss. Mamma och pappa har redan fixat en massa, eller håller på iaf. Min bror och han fru ville ha enkla grejer att göra, typ handla sill och sånt - bekvämt ska det vara! Min man och jag har fixat dricka sen fr det ju bli dukning och lite annat trams. Men vi känner oss nog ganska förbereda - förutom städningen... Men det får väl bli som det blir! Ska se omjag kna fixa en julgrann denna veckan och kanske pynta den... Eller så gör vi det efter helgen då mannen och sonen varit iväg - det beror förmodligen mest på hur företagssam jag orkar vara...

Dax att återgå till dagens arbete - tvättmaskinen får inte vila idag heller! Har 3 maskiner kvar, sen är det hyfsat tomt faktiskt.

Take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0