kom ihåg...

Att komma ihåg grejer är en lite specialite jag har, jag är noga med datum, tider, telefonnummet och rutiner. För er som är pålästa kan det tyckas som om jag har någon form av bokstavskombination, men inte vad jag har blivit diagnostiserad med så än är det riskfritt att umgås.. *hi hi*

Nåja, jag gillar i alla fall ordning och reda... Eller ska man säga att jag gjorde det tills den dagen jag fick min först födde... Då tappade jag garanterat halva innehållet och blev dumförklarad på en gång. Nu har jag fått mitt andra barn och om jag säger som så att det är synd att man inte kan köpa smarthet/intelligens mm för jag hade verkligen behövt det.

Vissa saker "ramlar" ur huvudet lika snabbt som någon talat om det för mig. Jag har ytterst svårt att koncentrera mig på mer än en sak i taget. Mitt minne angående saker som jag har gjort är totalt borta. Det är som om jag fått en och främmande diagnos vilket drabbar ett flertal mammor. Vissa kallar det att man ammar bort hjärnan, andra skyller på sömnbrist... Jag... Jo, jag skyller nog också på sömnbrist och ammande, men jag skyller en hel del på min man också... Varför? Jo, jag var väl för jösse namn inte ensam om att skaffa barn?! Så han har minsan ett och annat med det hela att göra.

Det är dock inte sagt att jag inte överlever eller att jag lider så kopiöst av denna förvirring, eftersom jag inte kan minnas vad jag ska göra, vad som har hänt eller på något annat sätt lyckat få samman mitt liv känns det inte som om jag kan stressa upp mig. Jag fick en fråga idag om jag de senaste 7 dagarna kännt mig olycklig och gråtit pga detta... Jag svarade nej, för jag minns ju inte vad som hände igår ens... *fniss*

Min dvala beror nog på mitt intresse för omvärlden är ganska litet just nu. Jag vill vara med mina barn och min man och gosa, mysa och hitta på roliga saker. I helgen ska lilla sonen hälsa på sin mormor och morfar och vi ska bara ha lilla sessan hemma. Vi ska försöka oss på att bli klara med alla julklappar, posta lite tackkort från dopet samt julkort... Fixa till här hemma (säda, tvätta), sova och jag ska träna... Egentligen är det kanske orimligt att hinna allt, men det är mysigt med lite familjeplaner.

Nu ska jag dricka ljuvlig glögg, äta en pepparkak och därefter hoppa i säng - kanske sover jag iaf. vid tio...

Good night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0