jul...

I år har jag verkligen blandade känslor inför jul. Visst är det mysigt med julklappar, lussebullar, pepparkakor, glögg och julskinka... Men min julkänsla vill inte infinna sig och jag känner mig så anti som någonsin. Ett visst försök har jag gjort, men det kunde nog allt vara bättre. Det finna julgardiner i köket, adventsljusstakar i fönstrena och städat har vi gjort, julklappar är köpta... Men ändå vill det sig inte riktigt.

Många saker har i år inte alls blivit som jag velat och jag längtar ju som bekant efter nyår med lite raketer och bubbel (alkoholfritt) för då vet jag att det med säkerhet nalkas ett körkort = frihet! Och att det finns nya äventyr i dörröppningen - jobb, plugg, mysiga grejer med familjen! Men det är 2010 som gäller, detta året ser jag mindre gärna tillbaka på... Om 10 år kanske livet känns annorlunda och jag kan se på allt med ett leende, men nu är jag mest trött och bitter över den här skiten.

Jag har i alla fall gjort slag i sak för att förbättra utgången på 2009, vi får se hur det löser sig, inget kan ju bli sämre än vad det har varit...

Nu skriker ett litet hjärtegryn på uppmärksamhet en lördag som denna. Ska se om det är mammas varma hand som är lösningen på problemet eller vad annars som kan hjälpa.

Sleepy? Yes! Good night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0