hemma...

Idag är vi hemma och njuter av att bara vara. Vi vaknade i och för sig ganska tidigt, men kollar mest på tv och leker med lego hittills. Jag har också försökt mig på lite hushållsarbete i form av att äntligen betala lite räkningar... FY! Det var inget kul denna månaden. Försäkringskassan hade ju lyckats skita i att betala ut mina pengar, så det blev verkligen inte lätt... Därav den sena betalningen, men nu är det fix färdigt!

Efter den där lilla bilolyckan i sommar har livet inte riktigt blivit som det var innan. Jag har typ otur med det mesta, saker kostar onödigt mycket pengar och det gör livet lite pissigt. Jag trodde mig betala alla räkningar, men hittade ett par till här... Shit, sparpengarna ryker våldsamt denna månaden... Får hoppas att vi kan gå lite plus fram över... Önskar att det gick att hitta ett sätta att slippa betala en massa räkningar... Men det är väl livet som vuxen... Massa räkningar bekymmer och elände. Fast jag älskar mitt hus, mina barn och att vara hemma, så det kan definitivt vara värt att leva lite fattigt. Vi har ju i alla fall ganska många pengar sparade, inte en miljon eller så men så vi klara oss... Dock blir det knappert och det känns kanske inte så spännande inför jul... Fast julklapparna är nästan färdig köpta - tur det! Åh sen kommer jag tjäna en slant i helgen då jag ska på utbildning - jippi!

Nu blir det lite fika och sen ska vi nog gå ut i fina fina solen innan lunch och sovande.

Bye bye!

Kommentarer
Postat av: m.

va fint rosa don blogg blivit ;)

å va ska du på för rolig utbildning i helgen? KRAAAAM

2009-12-02 @ 11:12:17
URL: http://lifeofm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0